امام‌جمعه اهل سنت قشم گفت: امیدوارم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده بتواند همچون آیت‌الله نعیم‌آبادی در وحدت شیعه و سنی پیشرو بوده و حمایت ما را پشت خود دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، شیخ محمدعلی امینی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه ریاست دفتر امور اهل سنت نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، افزود: آیت‌الله نعیم‌آبادی فردی عالم و کاردان بود که در ایت مدت خدمات با ارزشی از خود به یادگار گذاشت و هیچ‌گاه کتاب را برای تزیین نخواست و تألیفاتش همواره زبانزد عام و خاص است.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری به‌واسطه انتصاب بجا و شایسته حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: امیدوارم وی بتواند همچون آیت‌الله نعیم‌آبادی در وحدت شیعه و سنی پیشرو بوده و حمایت ما را پشت خود دارد.

امام‌جمعه اهل سنت قشم با اشاره به اینکه امیدوارم مسئول جدید دفتر امور اهل سنت در هرمزگان بتواند همچون گذشته موفق باشد، خاطرنشان کرد: باوقار فردی توانمند و آگاه است و امیدوارم از ظرفیت‌های خود برای حفظ و تقویت وحدت در استان بهره ببرد.

وی با بیان اینکه تنها راه خنثی کردن دشمنان حفظ وحدت و همدلی است، اظهار کرد: ما باید در این راه تلاش کرده و با ایثار  و ازخودگذشتگی وحدت حقیقی ایجاد می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه باید مصلحت اسلام را فدای مصلحت خود کنیم، تصریح کرد: باید در سخنانمان به دنبال تقویت وحدت در کشور باشیم و سعی کنیم در جهت افزایش انسجام یکدیگر پیش برویم.

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه آسیب‌های جهان اسلام در طول تاریخ به دلیل تفرقه بوده است، افزود: در استفاده کردن از نیروهای لایق و شایسته اهل سنت نباید کوتاهی کرد که از نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان می‌خواهیم در این جهت اهتمام بیشتری کنند.

وی ادامه داد: باید تنگ‌نظری‌ها کاسته شود و از نیروهای خادم و توانمند اهل سنت بهره گرفته شود و در سنگرهای مختلف بهره ببریم.

امینی در پایان با اشاره به اینکه از یک روحانی نباید انتظار داشت هرچه بپسندید بگوید بلکه باید انتظار داشت انسان‌های صادق و شجاع باشند، اضافه کرد: باید اشتباهات خود را خیرخواهانه مطرح و جلوی اشتباهات را بگیریم تا بتوانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم و زمانی که می‌توانیم یک روحانی خوب باشیم که از بیان حقیقت ترس و واهمه نداشته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.