رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: تأمین امنیت، معیار مدنیت و پیش نیاز توسعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، علی صالحی در جریان این دیدار، با اشاره به این مطلب که حفظ حقوق بیت المال اولویت دستگاه قضایی است، برقراریِ عدالت، یافتن حقیقت و رساندن حق به صاحب آن و کوتاه کردن دست سودجویان از دست اندازی به حقوق بیت المال را به عنوان اصول مهم در ایفای رسالت دستگاه قضا برشمرد.

وی در ادامه توجه به مسئله استقلال قوه قضاییه در قانون اساسی به منظور پاسداری از حقوق مردم را امری حیاتی دانست.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان مهمترین انتظار مردم از قوه قضاییه را تأمین سلامت اجتماعی، برقراری امنیت و عدالت در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اجرای عدالت و تأمین امنیت، از چنان اهمیتی برخوردار است که باید آن را معیار مدنیت و پیش نیاز هر گونه توسعه و مایه قوام و دوام جامعه قلمداد کرد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با گرامیداشت دهه کرامت ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان، بر تعاملات فی مابین و نقش مؤثر دستگاه قضا در جهت صیانت از انفال و بیت المال به عنوان دستگاه صالح برای داوری و رسیدگی و تطبیق قوانین تأکید کرد.

اله مراد عفیفی پور همچنین به بیان توضیحاتی پیرامون اراضی تحت تملک سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل و بنادر استان هرمزگان و برنامه های توسعه ای بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور پرداخت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری های صورت گرفته پیرامون مباحث حقوقی و پروندهای ارجاعی دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده ها را براساس قوانین، دو عامل مهم و تأثیر گذار در دعاوی برشمرد و تصریح کرد: قوه قضاییه مظهر اقتدار وحاکمیت نظام است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.