به گزارش ایرنا، رئیس این رویداد علمی در مراسم پایانی همایش گفت: هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت محل انتقال دانش و تبادل تجربه ها در حوزه سلامت بود و تحقق دیپلماسی سلامت را می توان یکی از دستاوردهای بزرگ آن دانست.
علی جعفریان با اشاره به حضور 135مهمان خارجی در این نشست افزود: آشنایی این چهره های علمی و اجرایی حوزه سلامت جهان با ظرفیت های ایران در حوزه سلامت، درمان و آموزش پزشکی سرفصل تازه ای در همکاری های علمی ایران با دنیا خواهد بود.
دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت نیز اظهار داشت: در مدت 2روز برگزاری این نشست، 29 پنل به همراه 80 سخنرانی خارجی از 43 کشور جهان و 66 سخنرانی داخلی برگزار شد و 6 چالش حوزه سلامت مورد ارزیابی و گفت‌وگو قرار گرفت.
امیرحسین تکیان همچنین رونمایی از سند جهانی تروما را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده اعلام و اضافه کرد: این سند توسط 135 فرهنگستان علوم پزشکی عضو مجمع جهانی سلامت تهیه و در نشست جزیره کیش رونمایی شد.
وی تصریح کرد: مشارکت ایران در دستورسازی برای سلامت جهان یکی دیگر از دستاوردهای این نشست بود.

*بخش دانشجویی، ابتکار جدید ایران در نشست منطقه ای
دبیر بخش دانشجویی هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت نیز پس از مراسم یاد شده در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: اضافه شدن بخش دانشجویی به نشست کیش، آن را از 6نشست منطقه ای قبلی متمایز کرد و صدور قطعنامه دانشجویی در مراسم پایانی، نشان دهنده اهمیت این بخش جدید و ابتکاری ایران بود.
دکتر پوریا روزرُخ خاطرنشان شد: در این قطعنامه ضرورت پررنگ شدن جایگاه دانشجویان در تصمیم سازی های مجمع جهانی سلامت و نقش آنان در بهبود شاخص های سلامت جهانی مورد تاکید قرار گرفت.
در آخرین بخش مراسم اختتامیه، یک طرح تحقیقاتی دانشجویی گروهی از ایران با عنوان 'RED XIR ' مورد تقدیر قرار گرفت و هلیا عاشوری زاده دانشجوی سال چهارم پزشکی به نمایندگی یک گروه دانشجویی پنج نفری، جایزه آن را دریافت کرد.
این طرح پیرامون ارتباط دانشجویان پزشکی با افراد ' اچ آی وی مثبت ' است و توسط دفتر ایدز سازمان ملل متحد مورد حمایت قرار گرفته است.
هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت روز نهم اردیبهشت با حضور و سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کیش آغاز شد.
7198/2094/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.