به گزارش ایرنا، ایرج حیدری شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان هرمزگان با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم در استان، اظهار داشت: این مراکز در شهرستان های حاجی آباد (هفت مرکز)، بستک، پارسیان ، میناب، هشتبندی، رودان، زیارتعلی و بندرعباس تعیین شده است.
وی بیان داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از پنجاه هزار تن محصول گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان هرمزگان توسط شرکت پشتیبانی غله خریداری شود.
حیدری تاکید کرد: جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی غله با برنامه ریزی مناسب نسبت به نسبت به خرید تضمینی گندم از کشاورزان گندم کار استان و پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران اقدام کنند.
فصل کشت گندم در هرمزگان از اواسط آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اواسط فروردین ماه شروع و اواخر خرداد ماه پایان می یابد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است؛ تولیدات محلی تنها 35 درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تامین می کند و کسری آن به میزان 240 هزار تن از استان های فارس، گلستان و خوزستان تامین می شود.
پارسال 52 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان هرمزگان خریداری شد.
امسال 11 هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود 60 هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود.
شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران 2 از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهر‌های حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ ترین مناطق کشت گندم در این استان می باشد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.