سرهنگ علی اسفندانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود هشدارهای بسیار باز هم شاهد رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از مردم استان و گردشگران در جاده های هرمزگان بودیم که منجر به حوادث رانندگی تلخ شد.
وی بیان داشت: در مدت اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده های استان (25 اسفندماه پارسال) تا 12 فروردین ماه امسال تعداد فوت شدگان حوادث جاده ای در هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ اسفندانی بیشترین علت بروز حوادث رانندگی را خستگی راننده، رعایت نکردن سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و رعایت نکردن حق تقدم عنوان کرد.
رییس پلیس راه هرمزگان با اشاره به بازگشت مسافران نوروزی و افزایش تردد در جاده ها، تاکید کرد: مسافران در زمان های بارندگی از قرار گرفتن در کنار آب نما‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
سرهنگ اسفندانی بیان داشت: با توجه به بارندگی در بیشتر مناطق کشور و لغزنده بودن جاده ها، رانندگان باید برای پیشگیری از بروز حوادث تلخ جاده ای ضمن تجهیز خودرو و اطمینان از سلامت فنی آن، قوانین راهنمایی و رانندگی را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.
براساس آمارهای اعلام شده از ابتدای طرح نوروزی پلیس (25 اسفندماه پارسال) تا چهارم فروردین ماه امسال 16 نفر در جاده های هرمزگان کشته و 97 نفر مجروح شدند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.