علیرضا شیخی فینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار امیداری کرد: این دانشکده ظرف 2 سال پس از آغاز عملیات اجرایی به سرانجام رسیده و تجهیز شود.
وی ادامه داد: هم اکنون این دانشکده در ساختمان های دیگر راه اندازی شده و دانشجو دارد و دارای رییس دانشکده است.
برخی رشته های این دانشکده مانند مهندسی شیمی در دانشگاه هرمزگان تدریس می شود و این دانشگاه در نظر دارد برای سال آینده رشته های دیگر را هم دایر کند که یکی از این رشته ها مهندسی ایمنی و بازرسی فنی است.
احداث این دانشکده از مصوبه های سفر دولت نهم و دهم به هرمزگان در اسفند سال 86 بود که همواره به عنوان یکی از مطالبه های اجتماعی در بخش آموزش عالی این استان مطرح است.
رییس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: علاوه بر مشارکت اجتماعی شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت با سازمان برنامه و بودجه هم مذاکره شد تا از منابع ملی هم برای احداث این دانشکده استفاده و دانشکده در بودجه سالانه کشور گنجانده شود.
شیخی فینی ابراز داشت: موافقت نامه ای برای تجهیز دانشکده مهندسی شیمی و نفت با وزارت نفت مبادله شده تا مبلغ 20 میلیارد ریال توسط وزارت نفت برای این منظور اختصاص داده شود.
وی اشاره کرد: بدین ترتیب هزینه لازم برای احداث و تجهیز دانشکده مهندسی شیمی و نفت از سه مسیر اختصاص می یابد و امید می رود عملایت اجرایی احداث آن در سال آینده آغاز شود.
دانشگاه هرمزگان قبل از جهش نرخ ارز پیش بینی کرده بود برای تجهیز دانشکده مهندسی شیمی و نفت در حدود 20 تا 30 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.
شیخی فینی اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز این پیش بینی را باید 2 تا سه برابر کرد ولی دانشگاه هرمزگان منتظر تامین بودجه نشسته و هم اکنون که دانشکده در سایر ساختمان ها راه اندازی شده از زیرساخت های موجود استفاده می کند.
وی اشاره کرد: برخی دروس و آزمایشگاه های سایر رشته ها مانند شیمی با رشته های دانشکده مهندسی شیمی و نفت همپوشانی دارد و از تجهیزات آنها برای اموزش دانشجویان این دانشکده استفاده می شود.
رییس دانشگاه هرمزگان بیان داشت: ضمن اینکه وجود صنایع نفت و گاز و شرکت های متعدد این بخش در استان ظرفیتی برای آموزش عملی دانشجویان است.

*** موافقت هیات امنای دانشگاه هرمزگان با دریافت فاینانس
رییس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: همچنین هیات امنا دانشگاه با دریافت 15 میلیون دلار فاینانس به منظور تجهیز آزمایشگاه زیست فناوری خلیج فارس موافقت کردند.
شیخی فینی اضافه کرد: چند دانشگاه تقاضای دریافت فاینانس دارند که دانشگاه هرمزگان به همراه یک یا 2 دانشگاه دیگر جلوتر از سایر دانشگاه ها کارهای لازم را انجام داده اند و اکنون به مرحله خوبی رسیده است.
وی بیان داشت: امید می رود طرح دانشگاه هرمزگان هرچه زودتر در نشست شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود که این بودجه خوبی در اختیار دانشگاه هرمزگان قرار می دهد.
رییس دانشگاه هرمزگان افزود: در زمینه زیست فناوری به خصوص در حوزه دریا ظرفیت های خوبی وجود دارد که یکی از آنها بهره گیری از جلبک هاست که سایر کشورها اینکار را آغاز کرده اند.

*** تقاضای تاسیس رشته های جدید به وزارت علوم داده می شود
رییس دانشگاه هرمزگان افزود: هیات امنا دانشگاه هرمزگان بر پیشرفت دریا محور دانشگاه از نگاه نیروی انسانی و زیرساختی به خصوص تربیت نیروی انسانی کارآمد در رشته های مرتبط به پالایش نفت و گاز، گردشگری، صنایع دستی، مواد و متالورژی مورد نیاز استان در آینده تاکید کردند.
شیخی فینی اضافه کرد: با توجه به برنامه های پیشرفتی که برای این استان دیده شده دانشگاه هرمزگان هم رشته های خود را هماهنگ و همگام با آنها تاسیس می کند.
وی ادامه داد: این استان در حوزه فولاد به رشته هایی مانند متالوژی نیاز دارد که دانشگاه هرمزگان برای این منظور سرمایه گذاری می کند.
رییس دانشگاه هرمزگان افزود: رشته های بازرسی فنی، ریست شناسی دریا با گرایش آلودگی دریا و حقوق حمل و نقل تجاری هدف گذاری شده و امید می رود مجوز این رشته ها برای سال آینده اخذ و شاهد پذیرش دانشجو در رشته های جدید در مهر 98 شویم.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.