به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام حبیب ‌رضا ارزانی روز چهارشنبه در همایش «نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی» در بندرعباس اظهار داشت: ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد به بانوان اهمیت می‌ دهد و در تلاش است که در این زمینه فعالیت‌ های خود را در قالب طراحی شبکه فرهنگی و هنری با رویکرد خانواده به عنوان محور تربیت اسلامی و مسجد به عنوان پایگاه اصلی در این حرکت فرهنگی را افزایش دهد.
وی در این رابطه بیان داشت: توجه به کانون خانواده از برنامه‌ های محوری مساجد و شعار «بانوان پیشگام تربیت» در راستای تحکیم بنیان خانواده از جمله شعارهای انتخابی امسال است.
مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درحال‌ حاضر بیش از 2 هزار نفر از مدیران مسوول کانون‌ های مساجد از گروه بانوان هستند و نقش به سزایی در این زمینه ایفا می ‌کنند.
حجت ‌الاسلام ارزانی یکی از تاکیدهای جدی در کانون های مساجد را تقویت فعالیت های جمعی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله در حوزه بانوان دانست.
وی بهترین پایگاه برای اجرای موفق برنامه های حوزه بانوان در حوزه های علمی و پژوهشی، معنویت و اخلاق، اقتصاد و غیره در قالب همایش ها و برنامه های فرهنگی را مسجد دانست.
مشاور وزیر ارشاد، کانون های مساجد را یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در هیچ جای دنیا مدل های موفق و اثرگذار مانند کانون های مساجد نداریم.

**آمار کانون‌ های مساجد تا پایان امسال به یکهزار کانون می رسد
ارزانی گفت: در کنار کیفیت ‌بخشی در فعالیت های کیفی به ‌دنبال افزایش کمی فعالیت‌ ها نیز هستیم و طبق برنامه‌ ریزی صورت ‌گرفته تا پایان سال 97 آمار کانون‌ های مساجد به یک هزار عدد خواهد رسید.
رییس ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: به همین منظور سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد کشور را با نام «سجا» راه ‌اندازی کردیم تا از این طریق همه برنامه‌ ها و فعالیت‌ ها به ‌صورت شفاف اطلاع ‌رسانی شود.
ارزانی در این رابطه بیان داشت: طبق آمار موجود در سامان سجا تاکنون افزون بر 23 هزار کانون فرهنگی مساجد کشور به‌ ثبت رسیده است و این آمار تا پایان سال به حدود 25 هزار نفر خواهد رسید.
مشاور وزیر ارشاد ادامه داد: از این تعداد کانون یکهزار کانون با 129 عضو در استان هرمزگان قرار دارد.
وی همچنین تعداد اعضای این کانون ها در کشور را 2 میلیون و 100هزار نفر عضو اعلام کرد.

**یکهزار مهد کودک در کانون‌ های فرهنگی مساجد راه اندازی می‌ شود
رییس ستاد عالی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: به دنبال راه اندازی یکهزار مهد کودک در کانون‌ های فرهنگی مساجد کشوربا مجوز سازمان بهزیستی هستیم.
ارزانی هدف از راه اندازی این مهد کودک ‌ها را انتقال مفاهیم دینی و قرآنی به کودکان و توسعه فعالیت ‌های اجتماعی و فرهنگی مساجد عنوان کرد.
وی مسجد را بهترین پایگاه برای ترویج انس و محبت با قرآن در کودکان با زبان کودکانه دانست و ابراز داشت: اثرگذاری این طرح مهم نیازمند سرمایه گذاری فرهنگی است که با راه اندازی مهدکودک های کانون های مساجد به هدف گذاریمان نزدیک تر می شویم.
به گزارش ایرنا، در همایش «نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی» که در سالن آمفی تئاتر حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزارشد، از جمعی از بانوان فعال در کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تجلیل شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.