مهدی طاهری روز یکشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه کتاب در خصوص ویژگی های کودکان کتابخوان اظهار داشت: کودکان کتابخوان مدیریت بهتری در امور زندگی فردی خود دارند و این دسته از کودکان در زندگی اجتماعی خود نیز موفق تر هستند.
وی در خصوص تاثیر مطالعه توسط کودکان و والدین آنها نیز بیان داشت: کودک اگر به سنی برسد که خودش بتواند کتاب بخواند مهم ترین تاثیر آن افزایش دامنه واژگان کودک خواهد بود.
این روان شناس ادامه داد: والدین با کتاب انتخاب شده خود می توانند نقش مربی آموزشی را داشته باشند و آموزش های نامحسوس را در قالب داستان ها و شخصیت ها به فرزند خود بیاموزند و این کار تاثیر مثبتی در روند آموزش مهارت های زندگی کودک دارد.
طاهری با اشاره به تاثیرپذیری کودک از محتوای کتاب نیز بیان داشت: کتاب های کودکان باید از نظر محتوا، رنگ آمیزی، سن کودک و نوع داستان ها با احتیاط در اختیار فرزندان قرار گیرد.
این مدرس دانشگاه در حوزه مشاوره عنوان کرد: والدین باید از کتاب هایی که باعث روحیه جنگ طلبی و خشونت در کودکان می شود، پرهیز کنند.
به گفته وی، متاسفانه امروزه مترجم هایی در کشور هستند که نمی توان به آنها نسبت نویسنده داد و کتاب هایی را ترجمه می کنند که سبک زندگی اروپایی را ترویج می دهند.
طاهری تصریح کرد: کودکی که در کشور شرقی زندگی می کند و خانواده های آنها به داشتن روحیه ایثار و نوعدوستی معروف هستند، زمانی که فرزند آنها کتاب هایی که ترویج دهنده خشونت باشد، را مطالعه می کند با تاثیرپذیری از شخصیت داستان کتاب به تبع روحیه خشونت گرایی او نیز تقویت می شود.
این روان شناس و مشاور خانواده گفت: اینکه می گوییم غذای کودک باید با روح و روان او سازگار باشد یک حرف منطقی از نگاه روان شناسی است.
وی گفت: خانواده ها باید کتاب هایی را برای کودکان خود تهیه کنند که دارای داستان های لطیف و بیانگر حس نوعدوستی و ایثار باشد.
طاهری ادامه داد: کتاب های خوب با محتوای علمی و ادبی مناسب روحیه اعتماد، مهارت های زندگی و روحیه اکتشاف را در کودکان تقویت می کند.
وی افزود: اگر کودکان ما دارای روحیه خلاقانه باشند به طور یقین در زندگی شخصی و آینده شغلی خود نیز موفق تر خواهند بود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.