به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان قشم افزود: این امر در حالی رخ داد که کمبود کادر قضایی و اداری در این استان کاملا مشهود است.
وی ادامه داد: مردم به حق انتظار دارند تا قوه قضا در رسیدگی به پرونده ها علاوه بر رعایت عدل و انصاف، از سرعت لازم برخوردار باشد.
رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: مردم در قالب مرکزهای شورای حل اختلاف به کمک قوه قضاییه شتافتند و با رویکرد صلح و سازش اختلاف های موجود را پایان می بخشند.
وی افزود: رسیدگی به پرونده های قضایی در مرحله اجرا جلوه می کند و ارتقاء عدالت و امنیت در سطح جامعه با اجرای احکام ارتقا می یابد.
اکبری ادامه داد: هم اکنون پرونده های منتظر برای اجرای حکم در کل استان هرمزگان به 20 هزار فقره نمی رسد و این در حالی است که پیش از این 44 هزار پرونده فقط در بندرعباس در صف اجرا قرار داشت.
وی گفت: سیاست قوه قضاییه حمایت از فعالان اقتصادی است و این امر در شرایط کنونی از اهمیتی بیشتر برخوردار است.
رییس دادگستری هرمزگان افزود: این استان ویژگی های خاص خود را دارد و به دلیل زیبایی های موجود در آن همواره با استقبال گردشگران رو برو می شود.
وی ادامه داد: این امر فرصتی مهم برای استان است که نباید اجازه داد گروهی این فرصت را به تهدید تبدیل کنند.
اکبری خاطر نشان کرد: مسوولان دستگاه های قضایی با ارباب رجوع باید با احترام برخورد کنند و درعین حال با سوء استفاده کنندگان هیچگونه مماشاتی نداشته باشند.
در این مراسم هدایت کمالی مورد تکریم قرار گرفت و مسعود رحمانی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان قشم معرفی شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس ازتوابع هرمزگان است.
7500/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.