ریما رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهنمای گردشگری با توجه به نظارتی که بر کار وی وجود دارد دست به انجام این گونه هنجار شکنی ها نمی زند.
وی ادامه داد: در صورتی که راهنمای گردشگری در این تور وجود می داشت با وی برخورد و مجوز فعالیت ش باطل می شد.
وی اضافه کرد: بارها در سال های گذشته به مسوولان هرمزگان گفته شده برای نظارت بر فعالیت های گردشگری و تورها و تورگردان ها پلیس گردشگری تشکیل دهند ولی اقدامی انجام نشده و نتیجه این بی توجه ای را در هنجار شکنی هایی که خبرهایش منتشر می شود مشاهده می کنیم.
عضو هیات مدیره انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری ایران ابراز داشت: به نظر می رسد این تور پر حاشیه توسط یکی از دفاتر فعال در زمنیه صنعت سفر و گردشگری در شهر شیراز برگزار شده است.
رستمی افزود: در حالی این کار انجام شده که برای برگزاری یک تور کوچک در شیراز و اصفهان باید راهنمای گردشگری بکار گرفته شود و بدون حضور وی از برگزاری آن ممانعت به عمل می آید.
وی ابراز داشت: اما در هرمزگان توری با ظرفیت 2 اتوبوس انسان برگزار می شود و کسی خبردار نمی شود، با توجه به این موضوع احتمال برگزاری مجدد چنین تورهایی در استان وجود دارد.
وی ابراز داشت: مگر می شود توری با 2 اتوبوس انسان آن هم با وسایلی همچون میز و صندلی و رقص نور و چادر و امکانات کامل برگزار شود و اداره های مختلف خبردار نشوند.
عضو هیات مدیره انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری ایران گفت: چگونه اداره های مختلف زمانی که دفتر یاد شده قایق اجاره کرده و وسایل را به جزیره حفاظت شده مارو برده و به مدت یک یا 2 شبانه روز آنجا کمپ زده است با خبر نشده اند.
شیدور یکی از جزیره های ایرانی در خلیج فارس و غیرمسکونی بوده و از توابع شهرستان بوموسی استان هرمزگان به شمار می آید که با مساحت 98 هکتار در 170 کیلومتری شهر بندرلنگه واقع شده است.
«مارو» که در فاصله یک و نیم کیلومتری جزیره لاوان قرار گرفته از پناهگاه‌های مهم حیات وحش و منطقه طبیعی حفاظت شده بوده که از سال 1366 زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان تالاب بین المللی در فهرست کنوانسیون رامسرثبت شده است.
جزیره شیدور به تعداد زیاد مار سمی سیاهرنگ و کوچک معروف است که زیر شن مخفی می‌ شوند و به این جزیره 'جزیره ماران' و به لهجه محلی «مارو» می گویند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.