محمدرضا الهیار روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از این دستگاه ها تعداد این نوع جرٍثقیل ها در بندر شهید رجایی به 30دستگاه افزایش یافت ضمن اینکه ظرفیت کانتینری این بندر نیز از سه میلیون و 500هزار تی ای یو( (واحد شمارش کانتینر؛ هر TEU معادل یک کانتینر 20 فوت) درسال به پنج میلیون و 700هزار کانتینر رسید.
عضوهیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امورزیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای طراحی، ساخت، حمل ، نصب، راه اندازی و بهره برداری از این جرثقیل های پیشرفته فوق سنگین در مجموع 104میلیون یورو(ازمحل درآمدهای این سازمان) سرمایه گذاری شده است.
این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از این جرثقیل ها در عمل شاهد یک جهش بزرگ در زمینه افزایش ظرفیت کانتینری وهمچنین پذیرش کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم (سوپر پست پاناماکس) در بندر شهید رجایی هستیم.
الهیاریاد آورشد: با توجه به ضرورت و پیگیری های صورت گرفته این تعداد جرثقیل سه ماه زودتر از برنامه زمان بندی شده تحویل و به بهره برداری رسید.
هم زمان با سفر دو روزه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به هرمزگان 22 طرح در حوزه بنادرو دریانوردی این استان ازجمله 12دستگاه جرثقیل 'گنتری کرین' ویژه تخلیه کانتینر به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، با حضور رییس دولت دوازدهم که تعدادی از اعضای کابینه از جمله وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی او را در بازدید از بزرگ ترین بندرکانتینری کشور(شهید رجایی)همراهی می کردند، بهره برداری همزمان از 22 طرح درحوزه بنادر و دریانوردی به ارزش سه هزار و850 میلیارد ریال و104 میلیون یورو (توسط بخش خصوصی و درآمدهای سازمان بنادرو دریانوردی) اعتبار ارزی ( به صورت ویدیوکنفرانس) در بنادر و سواحل هرمزگان آغاز شد.
این طرح ها از لحاظ پراکندگی جغرافیایی در بنادر شهید رجایی و شهید حقانی (در سواحل بندرعباس) لنگه، چارک و لاوان در غرب هرمزگان، جاسک در شرق و جزایر قشم و هرمز نیز در مرکز این استان قرار دارند که با بهره برداری از آنها 2هزارنفر جذب کار شده اند.
از مهم ترین این 22طرح می توان به احداث 3 پایانه نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس(درمجتمع بندری شهید رجایی)،پایانه ترانزیتی و صادراتی و پایانه ورود و خروج ویژه کامیون و همچنین نصب 12جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل (گنتری کرین) در ترمینال شماره 2بندرشهید رجایی با ظرفیت سالانه دو میلیون 300هزار تی ای یو کانتینر اشاره کرد.
رییس جمهوری روزهای یکشنبه و دوشنبه (28و 29 بهمن ماه سال جاری) به همراه تعدادی از اعضای کابینه اش میهمان مردم مرزدار و دریادل هرمزگان بود.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.