به گزارش ایرنا، مهران باقری روز پنجشنبه در نشست خبری یکی از بزرگترین چالش های حمل و نقلی را وجود ناوگان های اضافه و فرسوده در کشور دانست و افزود: در حال حاضر 200 هزار دستگاه خودرو جمعی برای حمل و نقل کشور کافی است.
این مقام مسوول با بیان اینکه 76 هزار پایانه خصوصی و دولتی و 583 پایانه مسافری در کشور وجود دارد اظهار داشت: 12 پایانه مسافری جدید در حال ساخت است و استفاده از سیستم های هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.
وی تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند در سال گذشته را 480 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 330 هزار نفر در حال خدمت رسانی هستند و در این مدت 427 میلیون تن بار جا به جا شده است.
مشاور وزیر راه و شهر سازی ابراز داشت: چهار هزار و 300 شرکت و موسسه و 329 تشکل صنفی در بخش حمل و نقل جاده ای کشور فعالیت دارند که هرمزگان با سهم 24 درصدی توانست رتبه برتر در بخش ترانزیت کالا را به خود اختصاص دهد.
باقری، نصب برچسب ایمنی (لیبل) در اتوبوس ها، راه اندازی سامانه اینترنتی آنلاین برای نظرسنجی مسافران، پخش برنامه سیمای راهبران به صورت روزانه با حضور متخصصین حوزه حمل و نقل و اختصاص 500 میلیارد ریال برای خط کشی و نصب نکات ایمنی جاده های کشور از برنامه های نوروز 98 عنوان کرد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هرمزگان را دروازه اصلی ورود و خروج بار در کشور دانست و افزود: استان هرمزگان با کسب رتبه برتر جا به جایی بار و ترانزیت کالا از اهمیت زیادی برخوردار است و سازمان حمل و نقل آماده هرگونه حمایت می باشد.
باقری مزایای شهرک حمل و نقل بندرعباس را نزدیکی به بنادر شهید رجایی و باهنر و خط ریلی دانست و خاطر نشان کرد: شهرک حمل و نقل بندرعباس با مساحت 150 هکتار با سه مرحله در بهترین مکان جا نمایی شده است که مرحله اول آن با 100 هکتار به اتمام رسیده است.
وی بیان داشت: 55 شرکت حمل و نقلی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند و 48 شرکت موفق به صدور بارنامه هستند و 7 شرکت دیگر آماده بهره برداری است.
این مقام مسوول اضافه کرد: تلاش می شود در برنامه میان مدت، شهرک حمل و نقل بندرعباس را به جایگاه واقعی خود برسانیم که مرحله های دو و سه این شهرک نیز با حمایت های سازمان حمل و نقل و وزارت راه توسعه داده شود.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.