به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان مسایل و محورهای مختلفی را در خطبه های این هفته نماز مورد اشاره قرار دادند که از جمله مهمترین آن ها می توان به نظارت مستمر و جدی بر بازار در ایام پایانی سال، تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی در حل مشکلات ، تلاش بیشتر به منظور شتاب بخشی به توسعه علمی کشور، مساله استانی شدن انتخابات مجلس اشاره داشت.

**قشم
امام جمعه قشم در خطبه های این هفته نماز بیان داشت: امروز دشمن تمام تلاش خود را جهت ایجاد اختلاف در جامعه به کار گرفته و از همین رو مسوولان باید به هوش باشند و با رفع مشکلات و نگرانی های مردم، نقشه های دشمنان را خنثی کنند.
حجت الاسلام میثم تارم اظهار داشت: مسوولان باید با اقدامات عملی مناسب، جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور ما به راه انداخته را به فرصتی برای شکوفایی اقتصاد ملی تبدیل کنند.
وی با اشاره به تاکید های مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش هر چه بیشتر به منظور توسعه علمی کشور، گفت:ایران اسلامی از جوانان نخبه و نیروهای توانمند و متعهدی برخوردار است و ما باید با تکیه بر این نیروها توسعه علمی کشور را شتاب ببخشیم و در مسیر رشد و توسعه هر چه بیشتر گام برداریم.
حجت الاسلام تارم با اشاره به بازداشت 11روزه مرضیه هاشمی خبرنگار پرس‌ تی‌ وی، گفت: بازداشت این خبرنگار بدون وجود هیچگونه دلیل و مستند، چهره واقعی آمریکا در زمینه آزادی و حقوق بشر را برملا کرد.

**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر بر بازار ، گفت: مسوولان باید تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم انجام دهند و اجازه ندهند برخی افراد سودجو در بازار اختلال ایجاد کنند و موجب نگرانی مردم شوند.
حجت الاسلام هادی میرزایی در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌ های شناختی اظهار داشت: ایشان در این نشست بر شتاب بخشی هر چه بیشتر برای توسعه علمی کشور تاکید کردند و همه باید در همین مسیر حرکت کنند.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت، گفت: محرومیت زدایی، رشد اسلام خواهی در جهان و استقلال و حفظ تمامیت ارضی از مهم ‌ترین دستاوردهای انقلاب است.
امام جمعه پارسیان تصریح کرد: امروز دشمن با به راه انداختن جنگ اقتصادی ، سعی در ایجاد تشویش و تنش در جامعه دارد که مسوولان باید کاملا به هوش باشند و اجازه ندهند که دشمن به مقاصد شوم خود دست یابد.

**کیش
امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز جمعه بر تداوم و سرعت بخشی هر چه بیشتر توسعه علمی کشور تاکید کرد و گفت: امروز سرعت رشد علمی در کشور ما خوب است اما باید سرعت این رشد هر روز بیش از گذشته شود.
حجت الاسلام احمد حسن زاده تصریح کرد: برای دستیابی به قدرت بیشتر باید در بحث علمی هم شتاب و سرعت بالایی داشته باشیم و از همین رو باید توسعه علمی در کشور را گسترش دهیم.
وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با محققان و مسوولان ستاد علوم و فناوری های شناختی کشور اظهار داشت: با توجه به فرمایشات ایشان همه ما باید هوشیار باشیم و به اروپایی ها و وعده های آنها اعتماد نکنیم ، بلکه باید بر توان و ظرفیت های داخلی خود تکیه داشته باشیم.
حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از صحبتهای خود بر تبیین هر چه بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند که در سایه انقلاب اسلامی، توسعه عدالت اجتماعی در کشور محقق شد .
امام جمعه کیش یکی از معضل های اجتماعی جامعه امروز را مساله سگ گردانی عنوان کرد و از مسوولان خواست با توجه به تاثیرهای سوء اجتماعی و بهداشتی این مساله، هر چه سریعتر فکری برای آن داشته باشند.

**میناب
امام جمعه میناب در خطبه های این هفته نماز جمعه طرح استانی شدن انتخابات مجلس را مطرح کرد و گفت: راه مجلس برای اجرای این طرح صحیح نیست.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر با تاکید بر اینکه این طرح باید مورد بررسی کارشناسی بیشتری قرار گیرد، افزود: به اعتقاد بنده این طرح میزان مشارکت مردم در انتخابات را کاهش خواهد داد.
وی تاکید کرد: بنده مخالف اجرای این طرح هستم و تصور می کنم که این طرح با سیاست های رهبر معظم انقلاب نیز تناقض دارد و از همین رو باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.