به گزارش ایرنا، طرح اصلاح و بهسازی مرحله اول شبکه آبیاری دشت میناب به مساحت هزار و 700 هکتار با اعتبار 400 میلیارد ریال و در مدت زمان 18 ماه اجرایی خواهد شد.
استاندار هرمزگان عصر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: با توجه به شرایط منابع آبی استان باید در جهت مصرف بهینه و نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی در جامعه گام برداریم.
فریدون همتی با بیان اینکه دشت میناب یک ثروت ملی است، افزود: برنامه جدید وزارت نیرو در تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر ، استفاده از آب شیرین کن ها است تا دیگر از دشت میناب برداشتی برای این منظور صورت نگیرد.
وی افزود: در این راستا علاوه بر آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس، از آب شیرین کن مشترک سه استان هرمزگان، کرمان و یزد نیز برای تامین آب این دو شهر استفاده می شود.
همتی بیان داشت: با این اقدام شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر از آب شرق استان بی نیاز خواهند شد و آب سد میناب برای این شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در راستای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از آب، طرح های اصلاح شبکه های آبیاری، اصلاح باغ ها و آبیاری قطره ای به صورت مکمل یکدیگر اجرا خواهند شد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: برای اصلاح باغ های میناب برنامه جدی داریم و طبق پیگیری های صورت گرفته اعتبار مناسبی از طریق وزارت جهاد کشاورزی و منابع استانی به این طرح اختصاص می یابد.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.