استاندار هرمزگان گفت: ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری برای توسعه آینده هرمزگان ضروری است.

به گزارش ایلنا، فریدون همتی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گفت: برای زیباسازی و ساماندهی ساحل شهر بندرعباس ساخت بلوار ساحلی شرق بندرعباس، پارکینگ شناور‌های شخصی، برجی به عنوان نماد شهر بندرعباس در حوضچه استانداری قدیم بندرعباس و توسعه ساحل سور و ساماندهی خور گورسوزان تا شهناز در دستور کار است.

وی گفت: این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری و حمایت استانداری ساخته می‌شود.

همتی گفت: فاضلاب شهر بندرعباس برای تصفیه به بخش خصوصی واگذار شده و نیمه سال آینده جلوی ورود فاضلاب به دریا گرفته می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با پیگیری معاونت عمرانی استانداری سازه‌های دریایی بخش دولتی و خصوصی بدون مجوز ساماندهی می‌شوند.

همتی گفت: سرعت در صدور مجوز‌ها مزیتی برای جذب سرمایه گذار است.

استاندار هرمزگان در ادامه گفت: برنامه‌های توسعه و ساماندهی سواحل برای دیگر شهر‌های ساحلی و جزایر هرمزگان به ویژه جزایر هرمز و لارک باید به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

همتی گفت: با معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر مناطق ساحلی هرمزگان با همکاری صداو‌سیما می‌توان گردشگران بسیاری را برای بازدید از این مناطق جذب کرد.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای قانون حریم ۶۰ متری دریا و تعیین خط ساحلی ضروری است.

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:در نه ماه گذشته ۷ مجوزساخت سازه‌های دریای صادر شده است.

عفیفی پور ادامه داد: مجوز‌های متقاضیان ایجاد سازه‌های دریایی برای پرورش ماهی در قفس، نصب لوله آبگیر آب شیرین کن در بنادر صیای کوه مبارک و مجتمع بندری پارسیان بوده است.

۳۲۷ سازه و تاسیسات دریایی در حوزه بنادر استان وجود دارد.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس هم گفت: ساخت بلوار ساحلی شرق بندرعباس و ساخت دومین دریاچه مصنوعی بزرگ ایران در کنار بلوار ساحلی در دستور کار است.

وی در ادامه گفت: ساخت کمپ اسکان مهمانان نوروزی به مساحت ۶ هکتار و پارک لنج‌ها در ضلع‌شرقی پارک ولایت به زودی بهره‌برداری می‌شود.

امینی زاده گفت: خانه‌های بوم‌گردی در ساحل سورو و ساخت نخستین آکواریوم نیمه روباز کشور در بندرعباس آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.