اولین روز هفته گذشته ( شنبه یکم دی ماه) انجمن داستان هرمزگان با برنامه عصر داستان یلدا به پیشواز فصل جدید رفت.
این برنامه به داستان خوانی نویسندگانی از انجمن داستان و حوزه هنری اختصاص داشت که با حضور رضا زنگی آبادی نویسنده مهمان از کرمان همراه بود و مورد استقبال داستان دوستان قرار گرفت.
در عصر داستان یلدای بندرعباس، پروانه ماندگاری با داستان 'امان الله شِکَر' و احمد داد خداپور نویسنده جوان و خوش قلم بشاگردی با داستان ' دیهوی خاکان غریب گور' به میهمانان خوشامد گفتند و پس از آن دریا چوبین با ' آن زن دیگر' به میدان داستان خوانی آمد و داستان ' نی هفت بند' ایرج بلوچی نیز، صدای ساز جفتی را با روایت و فضایی بومی در تالار، طنین انداز و تداعی کرد.
رضا زنگی آبادی نویسنده کرمانی نیز که به دعوت انجمن داستان هرمزگان به دیدن همسایه آمده بود، با خوانش بخشی از رمان منتشر نشده اش، سخاوت کرمانی های کریم را به رخ کشید.

*ایران باید گوش به زنگ صدای داستان هرمزگان باشد
زنگی آبادی اما تنها به خوانش داستان بسنده نکرد و در سخنانی، آتیه ای خوش برای داستان هرمزگان پیش بینی کرد و گفت: به زودی صدای داستان هرمزگان را در ادبیات کشور خواهیم شنید.
مسوول کانون داستان نویسان کرمان افزود: هرمزگان فضای داستانی بکری دارد و می توان آن را منطقه ای پرسوژه در فضاهای ناشناخته وعجیب توصیف کرد.
نویسنده برگزیده سومین دوره جایزه هوشنگ گلشیری ادامه داد: مسیر داستان نویسی میان بُر ندارد و پشتکار تنها نسخه رسیدن به مقصد است.

*جشنواره مکران، در ایستگاه سوم
پس از آغاز خوش هفته اهل داستان با عصر یلدا، سومین جشنواره منطقه ای داستان مکران روزهای پنجم و ششم دی ماه با حضور نویسندگانی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان و بوشهر و فارس در بندر سیریک برگزار شد.
در این جشنواره دو روزه، بیش از 206 اثر مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت.
به گفته دبیر جشنواره مکران، برگزیدگان در سه بخش شایسته تقدیر، بخش ویژه جشنواره و برگزیدگان سومین جشنواه منطقه‌ای داستان کوتاه مکران معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
مصطفی کریمی اظهار داشت: در بخش شایسته تقدیر جشنواره، از سارا خاک زاده از استان فارس برای داستان پاشنه چوبی، حجت مهر علیزاده از کرمان برای داستان تفنگ بازی و بهنام مومنی از استان بوشهر برای داستان بلند شو از رختخواب تجلیل شد.
وی افزود: در بخش ویژه جشنواره از احمد دادخدا پور از استان هرمزگان برای داستان دیهوی خاکان یک غریب گور تجلیل شد.
کریمی ادامه داد: در بخش برگزیدگان سومین جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران علی رضا داوری از استان هرمزگان برای داستان پری دریایی نفر اول، ایمان مسکر زاده از استان خوزستان برای داستان مقتل بیک سنجر نفر دوم و فاطمه نویدی از استان هرمزگان برای داستان غلی تیله و شهاب آب روشن از استان هرمزگان برای داستان کنار قلب تیر خورده به طور مشترک به عنوان نفرات سوم جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

*شنبه تا جمعه با داستان
رویدادهای داستانی استان اما به همین جا ختم نشد و انجمن داستان هرمزگان که هفته را با عصر یلدای داستان آغاز کرده بود، جمعه را به کارگاه نقد و بررسی آثار تعدادی از اعضای انجمن با حضور یکی از داوران جشنواره داستان مکران اختصاص داد.
فرخنده آقایی بعد از ظهر جمعه با صبر و حوصله پای داستان های محسن مدهنی، محسن بختیار، محسن زهتابی مقدم، پگاه نجفی خواه ، دریا چوبین، غزاله فاضل، ایرج بلوچی و رضا فروغی نشست.
قائم مقام انجمن داستان هرمزگان در حاشیه این برنامه اظهار داشت: برگزاری عصر داستان یلدا و نشست های نقد و بررسی، سرآغاز دوره ای تازه در فعالیت انجمن داستان است.
محسن بختیار یاد آور شد: هم اکنون نشست های منظم هفتگی هر چهارشنبه ساعت 18در محل انجمن واقع در سرای هنر فرهنگسرای طوبای بندرعباس برگزار می شود.
وی برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی، تعامل با داستان نویسان سایر شهرستان های استان و تشکل های داستانی سایر مناطق کشور را از دیگر اولویت های کاری انجمن برای ماه های پایانی امسال و سال آینده اعلام کرد.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.