دکتر سید حسین داودی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ماه های اخیر عملیات اجرایی ساخت چند طرح بیمارستانی در هرمزگان با یک هزار و 300 تخت آغاز شده که تا پایان سال 98 بخش زیادی از این تخت ها به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس، بیمارستان 160 تختخوابی میناب، بیمارستان 270 تختخوابی با مشارکت نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس، بیمارستان 130 تختخوابی بندرعباس با مشارکت خیران، بیمارستان شریعتی بندرعباس با 130 تختخواب و چندین پروژه توسعه بیمارستانی در سطح هرمزگان بخشی از فعالیت های اخیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مشارکت استانداری، خیران و همکاری نمایندگان مردم درمجلس است.
وی در خصوص منابع اعتباری ساخت این طرحهای بیمارستانی گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز از محل اعتبار طرح تحول نظام سلامت و بخشی دیگر نیز از محل اعتبار استانی تامین می شود.
داودی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اماکن بدون استفاده زیادی در مجموعه بهداشت و درمان وجود دارد، از محل فروش آنها بخشی از کمبودهای اعتباری نیز جبران خواهد شد.
وی با بیان این که اقدام های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان در سال های اخیر انجام شده، افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته، هنوز جای کار بسیاری وجود دارد که رفع آن ها علاوه بر اعتبارات وزارت بهداشت، نیازمند اعتباراتی از دیگر منابع است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه از همراهی بخش خصوصی برای رسیدن به سرانه موردنظر در بخش تخت بیمارستانی به‌ صراحت تأکید شده است.
داودی تاکید کرد: باید بستر را برای حفظ منافع بخش خصوصی فراهم کنیم زیرا بخش خصوصی می ‌تواند سبب توسعه پایدار استان هرمزگان شود.
استان هرمزگان دارای 17 بیمارستان دولتی با یک هزار و 150 تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
در حال حاضر 16 مرکز تخصصی شامل کلینیک های تخصصی از جمله کلینیک های پوست، چشم و دندانپزشکی در سطح استان هرمزگان فعالیت دارند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.