به گزارش ایرنا علی اکبر شیخی فینی روز سه شنبه در نشست خبری پیش از راه اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیاء دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان به رشته های دریایی و به خصوص فنون دریایی مانند دریانوردی، حقوق دریا و صنایع دریایی نیاز دارد ولی با توجه به شرایط کنونی کشور تاسیس دانشگاه علوم و فنون دریایی در شرایط کنونی نتیجه بخش نخواهد شد.
وی ادامه داد: می توان از ظرفیت های کنونی مانند وجود دانشکده علوم و فنون دریایی استفاده و با گسترش رشته ها آنها را تبدیل به مجتمع آموزشی کرد.
وی ادامه داد: دریا و صنعت از مزیت های هرمزگان محسوب می شوند که می توان با گسترش رشته های دریایی علاوه بر رفع نیاز صنایع به اشتغال جوانان استان هم کمک کرد.
رییس دانشگاه هرمزگان بیان داشت: صنایع به همین منظور برای ایجاد و گسترش زیرساخت های دانشگاه دعوت به همکاری شده اند که برخی از آنها وارد میدان شده اند ولی انتظار بیشتری وجود دارد.
شیخی فینی یادآور شد: زمان تاسیس رشته شیمی برخی تاسیس این رشته را بی فایده می دانستند درصورتی که بسیاری از دانش آموختگان این رشته جذب صنایع استان شده اند.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که بیان شد پرداختن به رشته های مورد نیاز و کاربردی مورد توجه این دانشگاه بوده و یکی از رویکردهای مهم آن محسوب می شود.
وی اضافه کرد: دانشگاه هرمزگان در این سال ها رویکرد خود را به سمت تاسیس و راه اندازی رشته های کاربردی تغییر داده و سعی کرده رشته های متناسب با نیاز استان دایر کند.

*** امکان تصمیم گیری در خصوص رشته ها در هرمزگان میسر است
رییس دانشگاه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امکان تصمیم گیری در خصوص تاسیس، تغییر و حذف رشته های درصورت وجود عزم ملی و انسجام و هماهنگی استانی میسر است.
وی افزود: برخی دانشگاه به صورت متمرکز عمل می کنند که این کمی کار را پیچیده می کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر برای تغییر، ایجاد و حذف برخی رشته ها مقاومت های محلی بوجود می آید که قبل از هر کاری این جوامع باید نسبت به ضرورت اینکار آگاه شوند.
وی اضافه کرد: همچنین دانشگاه ها و بخش های مختلف جامعه باید تصمیم هایی که توسط شورای دانشگاه های استان برای ایجاد و حذف رشته ها و یا جایگزینی آنها را با رشته های بین رشته ای گرفته می شود بپذیرند.
رییس دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: بازنگری در رشته ها متناسب با مزیت های منطقه ای و برنامه های پیشرفتی که در نظر گرفته می شود یک ضرورت است و اکنون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای این منظور برنامه دارد.
شیخی فینی بیان داشت: اکنون وضعیت آموزش عالی در کشور به یک اندام بی قواره ای شبیه شده که نیاز به اصلاح دارد.

*** شهرداری زباله های دانشگاه را نمی برد
رییس دانشگاه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از شهرداری انتظار می رود هر روز نسبت به قبل خدمات بیشتر و بهتری بدهد اما اکنون دانشگاه هرمزگان از نظر خدمات شهری با مشکل روبه رو بوده و شهرداری زباله ها را نمی برد.
شیخی فینی بیان داشت: همچنین انتظار می رود تعداد اتوبوس هایی که دانشجویان را بین شهر و دانشگاه هرمزگان جابه جا می کنند افزایش یابد.
وی ادامه داد: مساله دیگر در این خصوص کاهش تعداد اتوبوس های درابتدای صبح و آخر وقت است که این موجب نارضایتی دانشجویان شده است.
رییس دانشگاه هرمزگان بیان داشت: با توجه به اینکه دانشگاه در حریم بندرعباس واقع شده این موارد به شهرداری منعکس شده است و انتظار رفع آنها را داریم.

*** زمین کنونی دانشگاه هرمزگان از وزارت بهداشت دریافت شده است
رییس دانشگاه هرمزگان در خصوص علت چرایی قرار گیری این دانشگاه در 9 کیلومتری شرق شهر بندرعباس گفت: بخشی از این زمین متعلق به دانشگاه هرمزگان و بخش دیگری برای دانشگاه علوم پزشکی استان بود که 2 وزارت خانه توافق کرده و آنرا به این دانشگاه منتقل کردند.
شیخی فینی بیان داشت: مسوولان و متولیان در آن زمان به این نتیجه رسیده بودند که مکان کنونی برای دانشگاه هرمزگان مناسب است و باید از این امکان استفاده کرد و همین برنامه را داریم.
وی خاطر نشان کرد: شاید آن زمان امکان اینکه دانشگاه را در مکان مناسب تری در شهر بندرعباس احداث کرد وجود داشته ولی اکنون دانشگاه اینجا واقع شده و باید از آن به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد.
رییس دانشگاه هرمزگان بیان داشت: این مکان محدودیت فضا برای تاسیس و راه اندازی دانشکده های جدید و اجرای طرح های عمرانی را ندارد.

** خوابگاه 200 تخته در دانشگاه احداث می شود
شیخی فینی بیان داشت: یک خوابگاه ویژه دختران با ظرفیت 200 تخت ظرف 2 سال توسط بنیاد 15 خرداد در این دانشگاه احداث می شود.
وی ادامه داد: حصار کشی دور دانشگاه به طور 5 هزار و 200 متر در حال انجام است که در کنار آن یک مسیر دسترسی احداث می شود که دانشجویان می توانند از آن برای دوچرخه سواری استفاده کنند.
رییس دانشگاه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این دانشگاه دارای پنج هزار و 515 دانشجو، 37 رشته کارشناسی، 75 رشته کارشناسی ارشد و 33 رشته در مقطع دکتری است.
آزمایشگاه اینترنت اشیاء دانشگاه هرمزگان در حاشیه این نشست خبری گشایش یافت.
3219 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.