علی الهیاری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان 23 میلیارد و 950 میلیون ریال زکات واجب، 18 میلیارد و 760 میلیون ریال زکات مستحبی، 54 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات فطریه و 910 میلیون ریال نیز کفاره بوده است.
وی بیان داشت: از محل زکات جمع آوری شده 49 هزار و 715 مورد خدمت به مددجویان در زمینه کمک هزینه ازدواج، معیشتی، کمک هزینه درمان، احداث و بازسازی مسکن و سایر کمک های موردی به مبلغ 8 میلیارد و 800 میلیون ریال ارایه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان اظهارداشت: زکات جمع آوری شده در واقع براساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان و نیت خیران در زمینه رفع نیازهای درمانی، مسکن، تحصیلی، جهیزیه و معیشت خانوارهای نیازمند و همچنین در بخش های عمرانی از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه و غیره هزینه شد.
اللهیاری با اشاره به اهمیت نقش محوری تبلیغات در ترویج زکات گفت: استان هرمزگان امسال در تحقق برنامه زکات، رتبه نخست کشوری را کسب کرده است
وی گفت: مشارکت و فرهنگ ‌سازی در امر زکات، وظیفه‌ای همگانی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی در ترویج و اشاعه زکات بیش از گذشته تلاش کنند.
در حال حاضر 744 مبلغ و عامل افتخاری برای ترویج فرهنگ زکات در استان هرمزگان با کمیته امداد همکاری دارند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.