سید رضا امیری زاده روز شنبه درمصاحبه با خبرنگار ایرنا، وسعت مزارع هندوانه خارج از فصل پاییزه و بهاره این استان را در سال زراعی جاری ( مهر97تامهر98) شش هزارهکتار عنوان کرد.
وی میزان عملکرد این محصول را درهرهکتار25 تن عنوان تو پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری بیش از130هزارتن محصول از مزارع هندوانه این استان برداشت و به بازارمصرف عرضه گردد.
امیری زاده خاطرنشان ساخت: سطح زیر کشت هندوانه خارج از فصل درهرمزگان در سال زراعی جاری (مهر97تامهر98) نسبت به سال زراعی گذشته حدود 40درصد کاهش نشان می دهد.
این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان علت اصلی این کاهش را اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، استفاده بهینه از آب و جایگزینی گیاهان با مصرف آب کمترعنوان کرد.
به گفته وی سطح زیر کشت هندوانه هرمزگان از هشت هزارو 500هکتار سال زراعی گذشته به شش هزارهکتار در سال زراعی جاری (مهر97 تا مهر98) رسیده که چهارهزارو 500هکتار آن شامل کشت پاییزه می شود.
وی زمان کشت هندوانه پاییزه در هرمزگان( با محوریت شهرستان میناب) با هدف تامین هندوانه شب یلدا در کشور را اواخر شهریور عنوان و اضافه کرد: برداشت محصول نیز از نیمه دوم آذرماه آغاز می شود که تا پایان دی ماه ادامه می یابد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از شهرستان های میناب، جاسک و رودان به عنوان مناطق مهم تولید هندوانه پاییزه و بهاره و از حاجی آباد به عنوان تنها منطقه کشت و برداشت هندوانه تابستانه ( با سطح زیرکشت1500هکتار) دراین استان نام برد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 160هزار هکتار با تولید سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
دراین اطلاعات میزان تولید سالانه محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل هرمزگان یک میلیون و 600هزارتن عنوان شده که نقش بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان دارد.
6149/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.