به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان شنبه شب در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و بزرگداشت جایگاه امام زادگان و بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
حجت الاسلام مصطفی آزادی تصریح کرد: در این نمایشگاه که تا 24 آبان ماه برگزار است، گزارش عملکرد اداره‌های اوقاف استان ارایه و بقاع متبرکه و موقوفات هر منطقه با هدف ترویج فرهنگ وقف معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در 12 غرفه برپا شده، افزود: وقف در استان هرمزگان یک باور و اعتقاد قدیمی و ریشه دار است که با توجه به سابقه آن می توان هرمزگانی ها را یکی از پیشکسوتان این سنت پسندیده دانست.
حجت الاسلام آزادی با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: وقف سنت حسنه ای است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و برطرف کرد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ساعت بازدید از نمایشگاه همه واقف باشیم را از 7 صبح تا 12 ظهر و 16 عصر تا 22 شب اعلام کرد.
15 تا 24 آبان ماه به نام دهه وقف نام گذاری شده است.
هرمزگان دارای 6 هزار و 557 موقوفه، 13 هزار و 707 رقبه و 199 بقعه متبرکه است که زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان قرار دارند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.