به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر شنبه در جمع اعضای تعاونی های گردشگری جزیره قشم اظهار داشت: درپی ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیر ایمن مسافری دراین منطقه بوده و درهمین راستا مدیریت عالی استان نیز تاکید ویژه ای بر نوسازی ناوگان گردشگری، سلامت و ایمنی مردم در ترددهای دریایی دارد.
وی افزود: در راستای رفع موانع موجود و برطرف کردن دغدغه های تعاونی های گردشگری، در راستای الحاق شناورهای ایمن از هیچ حمایت و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
وی از اعطای تسهیلات با سود صفر درصد به متقاضیان از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر خبر داد و گفت: می توان از ظرفیت کشتی سازی های داخلی برای ساخت شناورهای جدید تفریحی استفاده کرد.
این مقام مسوول بیان داشت: تلاش ما بر این است که تعاونی ها کمترین میزان آورده برای استفاده از این تسهیلات داشته باشند و از طریق مذاکره با بانک های عامل، دوره زمانی بازپرداخت اقساط نیز افزایش یابد.
عفیفی پور اظهار داشت: هرمزگان به عنوان استان پایلوت در زمینه نوسازی و استاندادسازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور تعیین شده و با الحاق شناورهای استاندارد به ناوگان گردشگری دریایی، بازار این صنعت به شکل چشمگیری رونق می گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه مهمترین ملاک در گشت های دریایی استفاده از شناورهای ایمن و استاندارد است، گفت: هم اکنون شناورهای تفریحی موجود استانداردهای لازم را برای گشت های ایمن دریایی ندارند.
وی بیان داشت: مدیریت عالی استان خواستار این است که شناورهای سنتی با شناورهای ایمن و استاندارد که گواهینامه های لازم از موسسات رده بندی دارند، جایگزین شوند.
عفیفی پور ابراز داشت: توسعه صنعت گردشگری دریایی می تواند نقش بسزایی در بهبود اقتصاد مردم منطقه داشته باشد و از همین رو باید زیرساخت های استاندارد برای این بخش فراهم شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تا قبل از احداث بنادر مسافری و گردشگری از جمله بندر شهید حقانی سالانه 2میلیون تردد مسافری در استان انجام می شد، اما امروز با توسعه زیرساخت ها، شاهد تردد بیش از 20 میلیون نفر سفر به جزیره های خلیج فارس در هرمزگان هستیم.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.