به گزارش ایرنا، حجت الاسلام میثم تارَم در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: نسل جوان با حضور گسترده در این راهپیمایی نشان دادند با روحیه انقلابی در صحنه حاضر هستند و در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا تسلیم نخواهند شد.
وی ادامه داد: تحلیل ‌گران و کارشناسان سیاسی غربی، فروپاشی آمریکا را پیش ‌بینی کرده و اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در آینده جزو 10 قدرت برتر سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان خواهد بود.
امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: دشمن با ایجاد جنگ روانی، فروپاشی اقتصاد ایران را هدف قرار داده بود اما پس از فرارسیدن زمان تحریم‌های جدید چیزی جز رسوایی نصیب آنان نشد.
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه امروز پیوند مستحکم آمریکا با هم‌پیمانان اروپایی ‌اش از هم گسسته شده، گفت: جهان نظاره‌ گر ضعف روز افزون شیطان بزرگ (آمریکا) است و همگان می‌ دانند که به فرموده امام راحل (ره)، منشاء مشکلات جهان آمریکاست.
امام جمعه شهرستان قشم با گرامیداشت یاد علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: آثار این عالم گرانقدر و تربیت شاگردانی همچون شهید مطهری نقش بسزایی در شکل‌گیری خمیر مایه انقلاب اسلامی داشته است.
حجت الاسلام تارم با اشاره به سالگرد شهادت پدر موشکی ایران، خاطرنشان کرد: سردار شهید حسن تهرانی مقدم با برخورداری از شخصیت کم نظیر نظامی، مدیریتی، با کفایت، دوراندیش و انقلابی، یار و یاور رهبری بود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: ساماندهی مسائل اقتصادی، مقابله با دشمن و اصلاح جامعه مهمترین فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است.
وی تقوای الهی، تقدم اطاعت از خداوند بر سایر امور، یاری‌ همه‌ جانبه دین خدا و تسلط بر هوای نفس را چهار رکن اساسی منشور اخلاقی و معنوی مسئولان نظام اسلامی در کلام امیرالمومنین علی(ع) خواند و گفت: مدیران نظام اسلامی باید در جهاد اکبر که همان مبارزه با تمایل های نفسانی است پیشگام باشند.
امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: ماه ربیع‌الاول، بهار اسلام و سرآغاز تحولی بزرگ و سرنوشت‌ساز برای مسلمانان است.
حجت الاسلام تارم با تشریح ماجرای هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و اشاره به نقش کلیدی علی ‌بن‌ابیطالب(ع) در به ثمر نشستن این واقعه، افزود: امام علی(ع) با افتخار، شجاعت و اطمینان خاطر ماموریت خطیر خوابیدن در بستر پیامبر(ص) را عهده‌ دار شد.
وی تصریح کرد: به اذعان مفسران شیعه و سنی، خداوند متعال در آیه 207 سوره بقره این اقدام امیرالمومنین علی(ع) را مورد ستایش قرار می دهد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.