به گزارش ایرنا، رضا مدرس دوشنبه شب در نشست ستاد بازآفرینی شهر بندرعباس اظهار داشت: بازآفرینی شهری در ارتقای کیفیت زندگی بسیار تاثیر گذار شده و مجموعه مدیریت هرمزگان از این موضوع حمایت می کند.
وی افزود: بازآفرینی شهری توسعه همه‌ جانبه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبد شهری را در بر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: این بازآفرینی شامل توسعه، بهسازی و احیا در بخش های مختلف از جمله سکونت‌ گاه‌های غیررسمی، بافت‌های ناکارآمد میانی (بافت فرسوده)، محدوده تاریخی شهر، پهنای شهری با پیشینه روستایی و پهنای شهری دارای کاربری ناسازگار شهری باید انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به بازگشایی خیابان ها و معابر محل های قدیمی شهر بندرعباس، اظهار داشت: بازگشایی معابر سطح شهر ازجمله اقدامات ستاد بازآفرینی شهر بندرعباس است که در برنامه کوتاه‌ مدت آن قرار دارد.
مدرس تصریح کرد: آزادسازی معابر ضمن فراهم آوردن فضای لازم برای اجرای پروژه‌ های شهری، توسعه معابر و رفع گره‌های ترافیکی، زمینه‌ ساز بهره‌مندی شهروندان از خدمات عمومی و همچنین ارزش‌ افزوده ناشی از اجرای طرح است.
اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان از سال گذشته بنا به دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شد که تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است.
این طرح هم اکنون در شهرهای دیگر هرمزگان از جمله میناب، جاسک، رودان، حاجی آباد، بندر لنگه، کنگ، بستک و بندرخمیر نیز در دست اجرا است.
استان هرمزگان دارای 2 هزار و 391 هکتار بافت فرسوده شهری است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه های غیر رسمی آن 43 درصد است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.