مجتی حمزه نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تاثیر این سامانه برای مناطق شرقی، شمالی و مرکزی هرمزگان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از لحاظ دمایی کاهش دما در مناطق ساحلی بین 2 تا 5 درجه سلسیوس و در ارتفاع های استان تا 8 درجه سیسلوس پیش بینی شده است.
وی یاد آور شد: سامانه یاد شده برای مناطق شرقی، شمالی و مرکزی هرمزگان و همچنین دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس موجب افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی ( بیش از 45 کیلیومتر بر ساعت) با احتمال وقوع گرد و غبار، کاهش رطوبت نسبی هوا و مواج شدن دریا ( ارتفاع موج بیش از 150 سانتی متر) می شود.
کارشناس مسوول اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک و صیادی به دلیل مواج شدن دریا از ترددهای دریایی خودداری کرده و تمهیدهای لازم در بندرهای هرمزگان انجام شود.
حمزه نژاد در خصوص میزان بارش از 5 تا 8 آبان در هرمزگان هم گفت: شب گذشته سامانه بارشی که از پنج تا هشت آبان استان را متاثر کرده بود خارج شد.
وی بیان داشت: این سامانه موجب بارش در سردشت بشاگرد، جاسک، بندرعباس،بندرخمیر،حاجی آباد، بستک، پارسیان، جزیره های بوموسی، سیری، کیش، قشم، لاوان شده است.
وی اضافه کرد: اداره کل هواشناسی و شرکت آب منطقه ای هرمزگان دارای ایستگاه های باران سنجی در خارج شهرها هستند که بر اساس آنها بهتر می توان میزان بارش در روستاها و اطراف شهرهای استان را سنجش کرد.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.