به گزارش ایرنا، با فعالیت این سامانه بارشی مسیر ارتباطی روستاهایی در بخش سندرک میناب، بخش گافر و پارامون بشاگرد و در بخش هایی از شهرستان سیریک به دلیل طغیان رودخانه و ریزش کوه قطع شده است.
بخشدار سندرک میناب عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به علت بارندگی و طغیان رودخانه ها مسیر ارتباطی 14 روستای این بخش به مرکز بخش قطع شده است.
علی رستمی تصریح کرد: به دلیل بارندگی و اتصالی سیم های برق، از صبح امروز برق این بخش قطع شده بود که خوشبختانه ساعتی پیش با تلاش نیروهای شرکت برق وصل شده است.
وی با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی در خصوص میزان خسارت های احتمالی در دست نیست، افزود: راه ارتباطی بخش سندرک با شهرستان بشاگرد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود است.
معاون فرماندار بشاگرد نیز عصر دوشنبه از قطعی راه ارتباطی مرکز این شهرستان با بخش گافر و پارامون خبر داد.
عباس رجبی با بیان اینکه بارش باران از ظهر امروز در بشاگرد آغاز شده، گفت: راه ارتباطی بشاگرد به شهرستان جاسک به علت بارندگی و طغیان رودخانه‌های شریفی و جگین قطع شده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش باران در بشاگرد همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی در تلاش در جهت بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند.
بخشدار مرکزی شهرستان سیریک نیز اعلام کرد: به علت طغیان رودخانه‌های هیوه و مرگ راه ارتباطی 8 روستای این شهرستان با مرکز قطع شده است.
احمد جمال الدینی بیان داشت: علت طغیان رودخانه‌ها بارندگی در کوه‌های بشاگرد است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی در استان تا عصر فردا سه شنبه هشتم آبان ماه ادامه دارد.
مرضیه سی سی پور بیان داشت: به تدریج طی روز سه شنبه از میزان فعالیت این موج کاسته شده و تضعیف خواهد شد.
وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در این استان ظرف روز های یکشنبه و دوشنبه، مربوط به شهرستان قشم با 62 میلیمتر بوده است.
وی تصریح کرد: از روز پنجشنبه هفته جاری نیز یک سامانه بارشی سرد وارد استان خواهد شد که اطلاعات لازم در این خصوص طی روزهای آینده اعلام می شود.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری، بشاگرد در 300 کیلومتری و سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شدده اند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.