حامد ملازاده صادقیون روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص ترافیک ایجاد شده در جایگاه عرضه سوخت واقع در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: علت ترافیک این جایگاه به دلیل نزدیکی با اسکله شهید رجایی و تردد زیاد کامیون ها در این مسیر است اما هیچ مشکلی از نظر تامین و توزیع سوخت وجود ندارد.
وی ادامه داد: چندبار از روز گذشته از این جایگاه بازدید کردم که هیچ مشکلی از نظر تامین سوخت نبود درحالی که این جایگاه نیازمند مدیریت بیشتر از سوی مدیریت جایگاه و کامیون داران است.
مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان یاد آور شد: به اندازه کافی سوخت در جایگاه این منطقه وجود دارد و در حال توزیع سوخت به کامیون داران است ضمن این که این جایگاه دارای چندین سکوی برای عرضه انواع سوخت به رانندگان و کامیون داران است.
ملازاده صادقیون هم چنین گفت: ضمن این که جایگاه یاد شده خود باید برای کاهش حجم ترافیک مسیر همکاری لازم را داشته باشد نظارت جدی تر پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش حجم ترافیک در این مسیر نیز ضروری است.
وی با اشاره به این که هیچ محدودیتی برای احداث جایگاه عرضه سوخت در شهر بندرعباس نداریم و برای عرضه سوخت بنزین و در 500 مترمربع هم مجوز جایگاه صادر می شود، گفت: همکاران ما در شرکت پخش فرآورده ‌های نفتی به طور شبانه ‌روزی وظیفه سوخت رسانی را انجام می‌ دهند و مشکلی در توزیع سوخت نداریم.

** انتقال بیش از 130 میلیون لیتر فرآورده نفتی از هرمزگان
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن 2 پالایشگاه نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج‌ فارس یکی از قطب‌ های تولید کننده انرژی در کشور است که علاوه بر تأمین سوخت استان سوخت استان ‌های بوشهر، فارس، جنوب کرمان و بخشی از سیستان و بلوچستان و چابهار را هم تأمین می‌ کند.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دارای قدمتی 50 ساله بوده و دارای 5 انبار استراتژیک نفت در سطح استان هرمزگان است. بزرگ ترین انبار این شرکت با ظرفیت یک میلیارد و 470 میلیون لیتر ذخیره سازی انواع فرآورده های نفتی در بندرشهید رجایی است.
پنج جایگاه سوخت گیری هوایی در سطح استان هرمزگان شامل جایگاه های بندرعباس، لاوان، کیش، قشم و بندرلنگه وجود دارد که بزرگ ترین آن ها در بندرعباس و پرمصرف ترین نیز در جزیره کیش است.
روزانه بیش از 130 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از استان هرمزگان به سراسر کشور انتقال می شود.

**وجود 165 جایگاه سوخت در هرمزگان
کار سوخت رسانی به 3 هزار و 500 شناور در بخش های صیادی و تجاری با همکاری شیلات برعهده شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان است.
در سطح استان هرمزگان 145 جایگاه عرضه سوخت مایع و 20 جایگاه عرضه گاز سی ان جی نیز در شهرستان های بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی آباد وجود دارد.
48 جایگاه مصرف سوخت در ناحیه بندرعباس قرار دارند.
هم چنین منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (هرمزگان) با وسعت تقریبی 5هزار هکتار در 4 سایت جنوبی، میانی ، شمالی و توسعه به لحاظ جغرافیایی تقسیم شده است.
در استان هرمزگان 6 منطقه ویژه اقتصادی به نامهای قشم، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بندر شهید رجایی، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه انرژی بر پارسیان (غرب استان) و منطقه ویژه اقتصادی لاوان ( نفتی) و همچنین 2 منطقه آزاد تجاری کیش و قشم فعالیت دارند درحالی که با موافقت هیات دولت منطقه آزاد صنعتی و نفتی جاسک نیز به آنها اضافه شده است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از واحدهای وابسته به ایمیدرو زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت) در مجاورت پالایشگاه بندرعباس و بندر کانتینری شهید رجایی در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
درحال حاضر بندرنفتی خلیج فارس واقع در مجتمع بندری شهید رجایی در بندرعباس مرکز استان هرمزگان با داشتن تاسیسات سوخت رسانی بخشی از صادرات، ترانزیت و سوآپ فراورده های نفتی و بانکرینگ را بر عهده دارد که شرکت های خدمات رسان، مواد سوختی خود را از این تاسیسات تامین می کنند
از ابتدای سال جاری تاکنون، 856 فروند شناور در اسکله ‌های تحت نظارت بندر خلیج فارس پهلو گرفتند که از این تعداد، 670 فروند مربوط به کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و 186 فروند مربوط به شناورهای مواد معدنی بوده است.
هم اکنون 2 شرکت بخش خصوصی در زمینه بانکرینگ سوخت در بندر نفتی خلیج فارس فعالیت دارند.
در حال حاضر بندر نفتی خلیج فارس با ظرفیت اسمی بیش 400 هزار مترمکعب و با حضور 11 شرکت بخش خصوصی فعال است که با توجه به برنامه‌ های توسعه ‌ای در آینده‌ ای نه چندان دور با احداث مخازن نفتی، ظرفیت آن به بیش از یک میلیون و 500 هزار متر مکعب می رسد.
در این بندر عملیات تخلیه و بارگیری انواع فرآورده های نفتی از قبیل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن‌ها انجام می شود.
گفتنی است، در پالایشگاه بندرعباس تولید نفت ‌گاز یورو4 افزایش یافته و پالایشگاه ستاره خلیج فارس 12 میلیون دیزل زیر 50 ppm تولید می ‌کند.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.