به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران از امکانات و زیرساخت های لازم جهت ارایه خدمات به انواع کشتی ها برخوردار است.
وی افزود: طی سه ماه اخیر، برای کمک به شرایط اقتصادی کشور تلاش کردیم تا برای ترخیص و خروج کالاها از بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین دروازه تجارت بین المللی ایران تسهیلاتی را فراهم کنیم و این امر باعث شده تا خروج کالاها سرعت بیشتری داشته باشد.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: در همین راستا ، روز گذشته، 18 دستگاه کانتینر حاوی تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از 420 میلیارد ریال از این بندر خارج شد که امور مربوط به عملیات تخلیه از کشتی تا ترخیص آن در کمتر از سه روز صورت گرفت که به لحاظ مدت زمان خروج کالا، یک رکورد محسوب می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: همه فعالان بخش دولتی و خصوصی امکانات و تسهیلات ویژه ای را فراهم کرده اند تا خدمات تخلیه کالا از کشتی، بارگیری محموله های صادراتی و خروج کالاها از بندر در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، انجام شود.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر) جهت تخلیه و بارگیری کانتینری و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.