به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته مسایل بسیاری از جمله مقابله با زورگویی های آمریکا، مبارزه با اخلالگران اقتصادی کشور، بیان ابعاد مختلف قیام عاشورا، بازگشایی مدارس را مورد تاکید و اشاره قرار داددند.
امامان جمعه هرمزگان مهمترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور را تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد و مومن و خدمتگزار عنوان کردند.
بیان مسایل و مشکلات منطقه ای به ویژه مشکلات موجود در بخش آموزش و پرورش از جمله دیگر محورهای سخنان ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز بود.
**قشم
امام جمعه موقت قشم در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: امروز برخی ها با سیاه نمایی قصد ناامید کردن مردم و برهم زدن آرامش جامعه را دارند که مردم و مسوولان باید در برابر این نقشه ها هوشیار باشند.
حجت الاسلام علی عرفان پور بیان داشت: امروز همه ما می دانیم که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است لذا مسوولان باید برای رفع این مشکلات راهکارهای موثر و کارآمدی ارایه دهند و به صورت جهادی شبانه روز تلاش کنند.
وی تاکید کرد: برخورد با افرادی که با فساد و احتکار، القای ناکارآمدی نظام اسلامی را هدف قرار داده ‌اند باید سریع، قاطع و در چارچوب قانون باشد.
وی ادامه داد: برای مقابله با دشمنان اسلام و آنهایی که در پی مصادره انقلاب به نفع خود هستند، باید به بصیرت، هوشمندی و ولایتمداری تکیه نماییم.
عرفان پور در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به قیام عاشورا، گفت: این قیام درسی برای همیشه تاریخ است و وظیفه ما در عصر حاضر مقابله با ظالمان امروزی است.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تاکید بر ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه، گفت: پایبندی مردم به عقاید اسلامی رمز پیروزی کشور است.
حجت الاسلام هادی میرزایی با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه، اظهار داشت: امروز باید مدیران و مسوولان به این باور برسند که تعامل با دنیا تنها به معنای ارتباط با امریکا و چند کشور اروپایی نبوده و می توان با تکیه بر توان داخلی بسیاری از مشکلات را حل کرد.
میرزایی با اشاره به عزم لازم برای ایستادگی در برابر سیاست‌های آمریکایی گفت: ذلت ناپذیری در مکتب حسینی تیغ سلاح تحریم آمریکا را کندتر از هر زمان دیگری کرده است.
**سیریک
امام جمعه سیریک در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مردم باید برای پیشگیری از نفوذ افراد ناکارآمد به داخل حاکمیت و مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی ، در مسیر حرکت رهبر معظم انقلاب گام بردارند.
حجت الاسلام حسن حیدری اظهار اشت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه جهادی است و اگر ما در مسائل اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم، به خاطر دوری از این روحیه و روش است.
وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که با انواع ابزارهای رسانه‌ای در میان مردم، اضطراب، بدبینی و یأس ایجاد کند، که باید مواظب نقشه های دشمن باشیم.
**کیش
امام جمعه جزیره کیش با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: واقعه عاشورا و قیام امام حسین‌(ع) آغازگر بیداری اسلامی است.
حجت الاسلام احمد حسن زاده اظهار داشت: مردم با حضور پرشور خود در این مراسم ها نشان دادند که تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نمی‌ گیرند و هیچ فشاری از جمله فشارهای اقتصادی و سیاسی نمی‌تواند آنها را از امام حسین علیه السلام جدا کند.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس دستاورهای فراوانی داشته که یکی از آنها اعتماد به نفس و خودباوری بود که این دستاورد در فضای جنگ اقتصادی امروز می‌تواند تاثیرگذار باشد.
حسن زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: کیش با مشکلات بسیاری در بخش آموزش و پرورش مواجه است و آموزش و پرورش آن در حد اقتصاد جزیره کیش نبوده و مسوولان باید این مشکلات را حل کنند.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.