به گزارش ایرنا، محمد علی دادور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح این خبر افزود: تولید فعلی بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون 27 میلیون 500هزار لیتر در روز است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری تولید بنزین به 40 میلیون لیتر در روز برسد.
وی بیان داشت: راه اندازی واحد تقطیر مرحله سوم، راه اندازی اولیه سیستم Tank Gauging و اقدام برای تکمیل تمام مخازن، راه اندازی واحد 04 و اجرای 4 عدد Jump Over جهت استریپ کردن نفتا و ارسال به واحد 02 و 52 از مهم ترین اقدام های صورت گرفته شرکت ستاره خلیج فارس در یک ماه اخیر است که نشان از تلاش بی وقفه این مجموعه دارد.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مهم ترین هدف این شرکت را خود کفایی در امر تولید فرآورده های نفتی بویژه فرآورده استراتژیک بنزین، پالایش 360 هزار بشکه در روز میعانات گازی و استمرار عملیات برداشت گاز غنی از میدان گازی مشترک پارس جنوبی عنوان کرد.
دادور یا دآورشد: جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده های با ارزش تر از دیگر سیاست های ستاره خلیج فارس است که این مساله می تواند به اشتغالزایی گسترده در منطقه و کشور بیانجامد.
وی تاکید کرد: در این میان کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و محصولات‌ شرکت نفت خلیج فارس مطابق با استاندارهای کیفی اروپا تولید خواهیم کرد.
مرحله نخست پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس اردیبهشت ماه سال گذشته و مرحله دوم در تیرماه امسال با حضور رییس جمهوری کشورمان و با تلاش نیروهای متخصص داخلی وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)به بهره برداری رسید.
با راه اندازی مرحله دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر بنزین به 24 میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو 5 افزایش می یابد و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از 4 میلیون لیتر به 8 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران با ظرفیت نهایی تولید 36 میلیون لیتر بنزین در روز در قالب 3 مرحله 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت احداث شده است.
این پالایشگاه از زمان افتتاح مرحله نخست آن از سوی رییس‌ جمهوری تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین،‌ یک میلیارد و 700 میلیون لیتر نفت‌ گاز، 500 میلیون لیتر گاز مایع و 9 میلیارد لیتر سایر فرآورده ها را تولید کرده است.
با بهره برداری از مرحله 3 این پالایشگاه میزان تولید بنزین این پالایشگاه به 36 میلیون لیتر در روز ارتقا می یابد.
این پالایشگاه در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت‌ گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.