حامد ذاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح های هادی روستایی شامل بخش های مختلف از جمله بهسازی معابر روستایی، آسفالت معابر، جدول گذاری و پیاده رو سازی است و اعتبار آن از محل اعتبارات عمرانی تامین می شود.
وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در این هفته هشت طرح هادی در روستاهای شهرستان های بندرعباس، قشم و جاسک با هزینه 40 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان توجه خاص به توسعه و عمران روستایی را از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید دانست و گفت: از جمله اقدم های دولت در این زمینه اختصاص قیر رایگان و تشکیل کارگروه توسعه روستایی در استانها بوده است.
ذاکری تصریح کرد: یکی از سیاست های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این است که فعالیت های عمرانی در روستاها مدون شود و هر گونه اقدامی بر اساس برنامه ریزی و در قالب سند توسعه روستاها صورت گیرد که همین سیاست در هرمزگان نیز پیگیری می شود.
طرح هادی روستایی در سال 78 تصویب شد که در قالب آن بافت موجود روستاها ساماندهی و اصلاح و برای امور دیگر همچون گسترش بعدی بافت و چگونگی استفاده از زمین و کاربردهای مختلف آن تعیین تکلیف می شود.
استان هرمزگان دارای یک هزار و 829 روستا با جمعیتی افزون بر 750 هزار نفر است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.