به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده » عصر روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: حدود 90 واحد صنعتی زیر دستی استفاده کننده محصولات ایرالکو هستند که باید تولیدات این شرکت با نظارت جدی بین آن ها عرضه شود.
وی بیان کرد: بیش از یک ماه است که محصولات تولیدی ایرالکو ذخیره شده و این شرکت با بحران نقدینگی مواجه است.
استاندار مرکزی ادامه داد: این درشرایطی است که مجموعه واحدهای پایین دستی ایرالکو که از محصولات این شرکت مادر تخصصی به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند نیز در شرف مشکلات تولید و کارگری قرار دارند.
آقازاده اظهار داشت: تلاش برای قطع واسطه ها به کار گرفته شده و اجازه سوء استفاده در این زمینه داده نمی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بررسی قیمت عرضه آلومینیوم به خارج از بورس نیازمند تشکیل کمیته ای متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره کل اطلاعات، دادگستری، دفتر امور اقتصادی استانداری و شرکت ایرالکو است.
«سعید فرخی» افزود: گزارش های مربوط به احتکار و اختفا باید توسط تعزیرات حکومتی اعلام شود و زمانی که به قطعیت رسید اعلام عمومی شود.
وی بیان کرد: نظارت بر بخش های مختلف بازار، تولید، توزیع و مصرف در استان با جدیت دنبال می شود و بایدتلاش ویژه ای صورت گیرد تا سهمیه گوشت وارداتی استان مرکزی افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ایرالکو نیز در این نشست گفت: 20 روز است که دستورالعمل چگونگی عرضه کالا در بورس اعلام نشده است.
« احمد مجیدی» افزود: ایرالکو موظف به عرضه تولیدات خود در بورس است و باید از مجاری قانونی در خصوص دستوالعمل عرضه محصولات پیگیری شود.
مجیدی بیان کرد: مطالبات چهارماه گذشته این شرکت به 500 میلیارد ریال رسیده و اجازه ندادن ورود محصولات تولیدی ایرالکو به بورس تامین مواد اولیه و نقدینگی را برای این شرکت با مشکلات زیادی همراه کرده است.
مجیدی بیان کرد: یک کشتی مواد اولیه این شرکت از کشور چین روی آب است که به محض رسیدن بباید مبالغ آن پرداخت شود.
وی گفت: قراردادهایی برای تامین برخی دیگر از مایحتاج تولید این شرکت در ماه های آینده منعقد شده که باید نقدینگی آن ها تامین شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 255 گزارش نظارتی در مردادماه پارسال در این استان صورت گرفته که این رقم در مردادماه امسال به 851 مورد رسیده است.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: 60 انبار این استان در مردادماه امسال مورد بازرسی قرار گرفته که چندین پرونده تخلف نیز در این راستا تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در خصوص وضعیت افزایش و کاهش 60 قلم کالا استان مرکزی در مدت یک هفته گذشته بحث و تبادل نظر شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.