به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در دیدار با شاغلان حوزه رسانه استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار، افزود: تقویت جبهه ولایت، شهادت و مقاومت در برابر دشمنان منوط به فعالیت گسترده و علمی خبرنگاران است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی مهمترین وظیفه اقشار مختلف جامعه است که خبرنگاران باید از همه ظرفیت رسانه ای در تحقق این امر خطیر و تضعیف جبهه کفر و استکبار استفاده کنند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: فناوری روز دستیابی هر یک از شهروندان در نقاط مختلف کشور را به اخبار در کوتاه ترین زمان میسر کرده و در چنین شرایطی وظیفه خبرنگاران نسبت به گذشته حساس تر است و باید در راستای افزایش سواد رسانه ای به خصوص نسل جوان نقش آفرینی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ایران با بحران اخبار نادرست و کذب از سوی رسانه های خارجی مواجه است که مقابله با این توطئه دشمنان نیازمند احساس مسئولیت قوی از سوی اصحاب قلم است.
وی افزود: امانتداری، مسئولیت، تعهد، دلسوزی، تلاش برای حل مشکلات مردم و انتقادات سازنده از عملکرد مسئولان از دیگر وظایف خبرنگاران است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: خبرنگاران باید انعکاس حقیقت را حتی به جایگاه حقوقی خود ترجیح داده و برای حل مشکلات جامعه با تمام وجود تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: انتقاد خبرنگاران باید براساس اخلاق مداری و حفظ جایگاه و احترام مدیران و مسئولان جامعه اسلامی باشد چرا که در غیر این صورت نه تنها مشکلات جامعه رفع نمی شود بلکه بی اعتمادی در جامعه جریان پیدا می کند.
محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف بود که در 17 مرداد سال 1377 در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این روز به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.
3017/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.