به گزارش ایرنا «عباسعلی نوبخت» روز چهارشنبه در نشست با فرماندار خمین به منظور بررسی وضعیت پارک جنگلی بوجه این شهر افزود: جنگل های شمال کشور آب برای 15 میلیون نفر در بخش های شمالی و جنوب البرز تامین می کند.
وی ادامه داد: بزرگترین سدهای کشور مانند کارون سه ، ظرفیت ذخیره سازی این مقدار آب را ندارند.
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: به خطر افتادن امنیت طبیعی کشور با نوسانات زیستی مانند کم آبی، امنیت ملی را با چالش رو برو می کند.
نوبخت تصریح کرد: برای حل این مشکل باید پوشش گیاهی احیا و برداشت از آب های زیرزمینی به درستی مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه در سال 96 بهره برداری از جنگل های کشور، پایان داده شد گفت: براین اساس حمل هرگونه درخت زنده، ایستاده یا بریده شده ممنوع اعلام شد.
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: 2 هزار و 800 گونه گیاهی از هشت هزار گونه گیاهی کشور در جنگل های شمال قرار دارد.
نوبخت افزود: قدمت جنگل های شمال بین 2 و نیم تا 60میلیون سال است و در پنج منطقه رویشی 14 میلیون و 355 هزار و700 هکتار جنگل وجود دارد.
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: ایران 11 اقلیم از 13 اقلیم جهان را دارد و پل ارتباطی بین اقلیم های مختلف در نظرگرفته می شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: پارک جنگلی بوجه در این شهرستان نماد طبیعت و تنها مرکز تفریحی شهرستان است.
« احمد طهرانی » افزود: خشکسالی سال های اخیر برپارک تفریحی بوجه نیز تاثیرات منفی داشته اما تلاش شده با درختکاری و گل کاری پوشش گیاهی آن حفظ و فضای مناسبی برای تفریح شهروندان ایجاد شود.
شهرستان خمین دارای 98 هکتار فضای سبز است که 50 درصد آن در پارک جنگلی بوجه قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.