اکرم حمزه لویان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهاجرت پسران از روستا به شهر برای یافتن شغل از علت های بی همسری دختران روستایی بوده است.
وی اظهار داشت: باید با تقویت زیر ساخت‌های لازم زمینه بازگشت مردان به روستاها ایجاد شود و با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی معیشت خانواده‌های آنان را بهبود بخشید.
کارشناس مسئول جمعیت و باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 9 هزار و 970 زن نیز به علت فوت همسرو یا طلاق بدون همسر و در روستاهای استان ساکن هستند.
حمزه لویان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاونت روستایی استانداری و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی باید برای توانمندسازی این طیف جامعه برنامه های حمایتی داشته باشند.
وی تصریح کرد: میانگین سن ازدواج برای دختران بین 22 تا 24 سال است و دختران با سن بالاتر از 40 سال باید دارای شغل و همچنین مسکن و سرپناهی باشند و مورد حمایت قرار گیرند.
کارشناس مسئول جمعیت و باروری سالم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، با بیان این که ازدواج و فرزندآوری تاثیر بسزایی در سلامت اجتماعی، جسمی و روانی فرد دارد، گفت: افرادی که ازدواج کرده اند از نظر سلامت روان شادتر بوده و احساس امنیت بیشتری دارند.
وی اظهار داشت: به طور کلی افراد متاهل از نظر رشد عاطفی، فکری و اجتماعی نسبت به افراد مجرد پیشروتر هستند.
استان مرکزی با 12 شهرستان یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.