به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، افزود: رونق گردشگری و معرفی ظرفیت های فرهنگی استان در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار به خصوص در مناطق روستایی مورد تاکید حلقه مدیریتی استان مرکزی است.
وی ادامه داد: استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم به خصوص در شهرستان های محلات، تفرش، شازند و اراک، مستعد توسعه بوم گردی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: 10 روستا به عنوان مرکز بوم گردی این استان شناسایی و معرفی شده که توسعه اقتصادی در این مناطق را به دنبال داشته است.
وی اضافه کرد: مزیت طرح بوم گردی و اثرات اقتصادی آن باید برای روستائیان دیگر نقاط استانتشریح شود و زمینه بهره مندی از مزایای بوم گری فراهم آید.
زندیه وکیلی بیان کرد: مهاجرت روستائیان به شهرها از مهمترین مشکلات اجتماعی در نقاط مختلف کشور است، چرا که این مهم توسعه مناطق حاشیه نشین را دامن می زند، بنابراین باید برای مقابله با این پدیده از هر ابزاری استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ساماندهی منطقه نمونه گردشگری نظم آباد اراک نیز گفت: با توجه به استقبال چشمگیر بخش خصوص برای سرمایه گذاری در این منطقه ،مشاوری کارآزموده برای مطالعه دقیق ظرفیت های این منطقه جذب شده که به زودی نتیجه مطالعات در کارگروه ها مورد بررسی قرار می گیرد.
تصویب 12 طرح ساخت مجتمع های گردشگری در شهرستان های اراک، خمین، ساوه، زرندیه و محلات از مهمترین مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و 794 روستا دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.