به گزارش ایرنا، معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در جریان بهره برداری از این طرح ها گفت: یک واحد مهدکودک، 2 مرکز مشاوره زندگی و مرکز سلامت روان، مرکز توانبخشی معلولان ذهنی و جسمی دختران بالای 14 سال و مسکن روستایی و شهری در محلات راه اندازی شده است.
احمد حاج دایی افزود: در مهد کودک و مراکز مشاوره هر کدام چهار نفر و در مرکز توانبخشی معلولان دهنی و جسمی پنج مددکار و روان پزشک مشغول به کار شدند.
وی اظهارداشت: یک واحد مسکونی در شهر محلات، سه واحد مسکونی در روستاهای خورهه و نخجیروان با همکاری بنیاد مسکن برای افراد تحت پوشش ساخته شده که مساحت هر یک از آن ها بین 75 و 85 متر است.
وی بیان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی 420 میلیون ریال کمکی بلاعوض و برای هر واحد 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
حاج دایی افزود: در هفته بهزیستی 31 پروژه عمرانی و خدماتی بهزیستی در استان مرکزی بهره برداری شد.
وی ادامه داد: کارگاه پرسکاری و تولید ابزار و یراق در آشتیان، کلینیک مددکاری اجتماعی در خمین، مرکز مشاوره عمومی، تولیدی کفش معلولان، واحد مسکونی خانواده دومعلول در روستای لوزدرو مرکز توانبخشی، مرکزترک اعتیاد در خنداب، یک واحد مسکونی خانوار 2معلول، 6 واحد مسکن مددجویی و تک معلولی، انجمن معلولان تفرش ، موسسه حمایت از زنان سرپرست خانوار، مرکز ترک اعتیادساو، خانه بازی مهاجران شازند و مسکن خانوار 2معلول طرح های هفته بهزیستی استان مرکزی است.
وی ادامه داد: در این هفته مرکز توانبخشی معلولان ذهنی زیر 14 سال در زرندیه، مسکن 2معلولی و در اراک، افتتاح مرکز اوتیسم، مرکز سلامت روان، کلینیک مددکاری، 20واحد مسکونی، مرکز بهبودی اقامتی میان مدت بانوان، نمایشگاه، مرکز کارآفرینی، میز خدمت و افتتاح دیتا سنتر نیز بهره برداری شد.
از 21 تا 29 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 نفر جمعیت و در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.