به گزارش ایرنا، محمد بخشی روز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره عکس ازدواج سالم و پایدار در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خمین، افزود: تقویت مهارت های زندگی و روابط بین فردی نیاز روز جامعه است و در سایه آن تحکیم بنیان خانواده رخ می دهد.
وی ادامه داد: گذر از مراحل بلوع جنسی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی در زندگی اجتناب ناپذیر است و باید برای موفقیت در این راه مهارت لازم را کسب کرد.
مشاور خانواده در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ازدواج قرارداد اجتماعی است و برای تضمین موفقیت آن باید گفتمان منطقی احساسی و ارتباطی بین زوج ها ایجاد شود.
بخشی گفت: با توجه به رشد اجتماعی و سطح آگاهی جامعه باید بهترین پیوندها در راستای شرع و قانون منعقد شود.
وی شناخت خانواده و فرد را لایه های شناخت برای ازدواج بیان کرد و افزود: به دلیل حضور فعال دختران در عرصه های اجتماعی و شبکه های مجازی شناخت درست با همیاری خانواده ها ایجاد می شود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شناخت اقتصادی، تفریحات و سرگرمی، مسائل اعتقادی، صفات شخصی و نگاه به نقش جنسیتی طرف مقابل را از بخش های سطح عمومی است.
بخشی، میزان مهریه، آیین ازدواج، مخارج و تحصیل را از بخش های شناخت سطح تخصصی بیان کرد.
معاون فنی داشکده علوم پزشکی خمین هدف از برگزاری این آیین را بهبود توانمندی و نگرش جوانان در زمینه ازدواج و ترغیب آنان به ازدواج مناسب و آگاهانه بیان کرد.
شجاعی افزود: با توجه به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در جامعه جوانان باید با فواید ازدواج در سن مناسب آشنا شوند تا جمعیت با نشاط و پویا نیز در جامعه افزایش یابد.
در این آیین از 9 اثر برتر با موضوع ازدواج سالم و پایدار تقدیر شد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.