سید مهدی مقدسی روز شنبه در دیدار با کارکنان و مسئولان اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: تهاتر و تسویه بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در سال جاری قدرت این سازمان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: برای افزایش خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی به مردم تسویه بخش دیگری از بدهی دولت به این سازمان در سال آینده در دستور کار مجس شورای اسلامی قرار دارد.
مقدسی گفت: مجلس شورای اسلامی ساماندهی خدمات صندوق های بیمه ای را با رویکرد خدمت بهینه به شهروندان در برنامه ششم توسعه و بودجه در دستور کار دارد.
وی با یادآوری رتبه ششم اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی از نظر تعداد افراد تحت پوشش در سطح کشور افزود: با توجه به جایگاه این استان از نظر تعداد بیمه شدگان، سازمان تامین اجتماعی باید نگاه ویژه ای در زمینه تقویت امکانات رفاهی برای کارگران این استان داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت بیمه شدگان این سازمان در شهرستان اراک در سال های آینده نیاز است علاوه بر بیمارستان امام خمینی (ره) ایجاد یک بیمارستان جدید در دستور کار قرار گیرد .
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 930 هزار نفر شامل 65 درصد جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری این استان تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
محمدرضا بیدهندی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی از نظر افراد تحت پوشش رتبه ششم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: اکنون 88 هزار بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی این استان بهره مند می شوند.
بیدهندی ادامه داد: ضریب وابستگی بیمه شدگان نسبت به بازنشستگان در کشور پنج و سه دهم درصد است در صورتی که این رقم در استان مرکزی چهار و 6 دهم درصد بر آورد شد.
وی گفت: صنعتی بودن و بازنشستگی پیش از موعد در شغل های سخت و زیان آور افزایش تعداد بازنشستگان نسبت به بیمه شدگان را برای اداره کل تامین اجتماعی این استان به همراه داشته است.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد تبعی شمار بیمه شدگان این استان به 773 هزار و 343 نفر می رسد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان مرکزی از طریق سه واحد بیمارستانی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال انجام می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.