به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: در شرایط فعلی کشور، ارز دولتی باید تنها برای موارد ضرروی هزینه شود.
وی بیان کرد: تخصیص ارز دولتی تنها برای سفرهای معنوی جایز است و سایر سفرهای غیر ضرور باید از ارزهای آزاد استفاده شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: دولت باید بر روی واردات کالاهای مورد نیاز و اساسی کشور نظارت جدی داشته باشد تا نیازهای شهروندان تامین شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مردم نسبت به مسائل و مشکلات ارزی اشراف دارند و رسانه ها باید در این راستا بیش از پیش مردم را آگاه تر کنند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: اقتدار امروز ایران در گرو بهره گیری از نیروهای خدوم و مخلصی همچون سردار سلیمانی ها است و زمانی که رئیس جمهوری در پیامی به دنیا اعلام کرد که اگر ایران نتواند از تنگه هرمز و خلیج فارس نفت صادر کند، دیگران نیز نمی توانند صادرات نفت داشته باشند، بیانگر اقتدار این کشور است.
امام جمعه اراک افزود: برای بهبود تنگناهای اقتصادی جامعه همه باید با اتحاد و انسجام تلاش کنند و تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید ملی محقق می شود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمبود آب و برق در کشور و استان مرکزی جدی است و مردم باید در این راستا صرفه جویی اصولی داشته باشند.
وی عنوان کرد: بیشتر مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی است که می طلبد آبیاری قطره ای در جامعه و این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تولید برق کشور قبل از انقلاب اسلامی 6 هزار و 500 مگاوات بوده اما این رقم هم اکنون به بیش از 70 هزار مگاوات رسیده اما به دلیل کمبود بارندگی ها تنگناهایی وجود دارد که با همراهی مردم رفع می شود.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3005/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.