به گزارش ایرنا، عباس کشاورز روز پنجشنبه در جریان بازدید از مزرعه گندم و لوبیا در خمین، افزود: برآورد تولید گندم کشور در سال زراعی جاری 13 میلیون و 300 هزار تن گندم است که نسبت به تولید سال زراعی قبل بیش از یک میلیون تن افزایش دارد.
وی اظهارکرد: با این روند تولید امسال کشور نیازی به واردات گندم ندارد و در تولید این محصول استراتژیک خود کفا است.
کشاورز ادامه داد: این میزان محصول گندم از 2 میلیون و 60 هزار هکتار سطح زیرکشت آبی و سه میلیون و 700 هزار هکتار اراضی دیم برداشت می شود.
وی تصریح کرد: ایران در تولید بسیاری از محصولات پایه در تامین امنیت غذایی به خودکفایی رسیده است که این سرمایه مهمی برای کشور محسوب می شود.
کشاورز عنوان کرد: پیش بینی می شود که امسال 10 میلیون و 200 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ دولتی خریداری و در مراکز ذخیره سازی شود.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای حمایت از کشاورزان تقویت نظام کشت در دستور کار است به طوری که بذرهای مقاوم به بیماری و با کیفیت تولید مطلوب برای محصولات گندم، کلزا، لوبیا، ذرت و چغندرقند استفاده می شود.
وی افزود: انواع کود مایع، جامد، شیمیایی و بیولوژی با قیمت کنترل شده و مناسب برای حمایت از کشاورزان در دسترس آنان است.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت:سال گذشته 12 میلیون و 400 هزار تن گندم آبی و دیم در کشور تولید شد.
بازدید از مزرعه کشت نشاء چغندر قند مزرعه اوقاف در اراک، بازدید از مزرعه آفرینش خمین و مزارع گندم و لوبیا در شهر قورچی باشی از توابع خمین از برنامه های سفر معاون وزیر کشاورزی و هیات همراه به استان مرکزی بود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 72 هزار هکتار اراضی قابل کشت است.
هر سال یک سوم این عرصه های قابل کشت خمین در چرخه تولید محصولات بهاره و پاییزه قرار می گیرد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.