به گزارش ایرنا، محمد اله داد روز دوشنبه در همایش ساعت همدلی با ادارات در اراک، افزود: مدیریت مصرف برق در استان مرکزی سبب شد که در سال های 95 و 96 این استان رتبه اول را در کاهش مصرف انرژی به خود اختصاص دهد اما هنوز تا مصرف بهینه انرژی فاصله زیادی وجود دارد.
وی اظهار داشت: سال 94 نیز شرکت توزیع برق استان مرکزی با انجام کارهای فرهنگی موفق شد رتبه دوم کشور در مصرف بهینه را به خود اختصاص دهد.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: 60 درصد انرژی الکتریکی استان در بخش های صنایع و کشاورزی مصرف می شود و سهم ادارات در سبد مصرف 10 درصد و خانگی و تجاری 30 درصد است.
اله داد افزود: سال گذشته اوج مصرف برق در استان در سی ام تیرماه و کمترین مصرف، روز اول فروردین ماه به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: مدیریت بهینه مصرف انرژی محدود به زمان نیست و فرهنگ صرفه جویی باید در طول سال با مشارکت طیف های مختلف جامعه انجام شود.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: نقش ادارات، نهادها و سازمان ها به عنوان مشترک باید در مصرف بهینه انرژی پررنگ تر شود.
اله داد افزود:ادارات مکلف شده اند که امسال برای جلوگیری از خاموشی 20 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند.
وی خاطرنشان کرد: اوج مصرف انرزی الکتریکی در نهادهای دولتی از ساعت 11 تا 16 و در مصارف خانگی علاوه از ساعت 11 تا 22 است که باید با تدابیر موثر تلاش شود که مصرف در این ساعات کمتر شود.
703 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که 26 درصد کشاورزی، هفت درصد عمومی، 23 درصد خانگی، 2 درصد معابر، پنج درصد تجاری و 37 درصد صنعتی است.
ارایه خدمات به مشترکان برق استان مرکزی در 12 شهرستان، 33 شهر، 17 واحد اتفاقات و عملیات، 21 دفتر خدمات برق، 132 دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی، یک مرکز خدمات غیرحضوری است.
مجموع طول شبکه توزیع برق استان مرکزی 20 هزار کیلومتر است و سیستم تولید انرژی تجدید پذیر در این استان به چهار هزار و 684 کیلو وات رسید است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.