به گزارش ایرنا، مرتضی سورانه عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: رایزنی های لازم برای پخش مسابقات فوتبال ایران در جام جهانی و سایر مسابقات از ماه های گذشته صورت گرفت و این مهم در راستای ارتقای نشاط اجتماعی در کمیسیون گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا مصوب شد.
وی بیان کرد: در این راستا شرکتی اعلام آمادگی کرد اما این شرکت انصراف داد و موضوع توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک از سوی فرمانداری اراک برای اخذ مجوزهای لازم و قرارداد با شرکت جدید پیگیری شد.
رئیس کمیسیون گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر ادامه داد: با وجود تلاش های فراوان، مجوزهای لازم برای پخش 2 بازی گذشته ایران در جام جهانی به موقع اخذ نشد اما مقدمات لازم برای پخش بازی ایران و پرتغال با تاکید استاندار مرکزی فراهم شده است.
سورانه اظهار داشت: پخش هر بازی جام جهانی در پارک های اراک نیازمند 70 میلیون ریال اعتبار است که مقرر شده بازی ایران و پرتغال تنها در پارک ملت اراک با تامین اعتبار لازم پخش شود.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در نطق پیش از دستور این شورا گفت: یکی از بحران های مهم در کلانشهر اراک بی توجهی به نشاط اجتماعی است.
پیمان رشیدی افزود: تشکیل کمیته نشاط اجتماعی در شهرداری اراک ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد‌.
وی بیان کرد: تفریحات سالم قشر جوان و نوجوان باید مورد حمایت جدی قرار گیرد و پخش بازی های فوتبال جام جهانی در پارک ها و فضاهای عمومی یکی از این تفریحات است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: با وجود قول مساعد برای پخش بازی های ایران در جام جهانی روسیه در پارک های اراک این مهم تاکنون محقق نشده که انتظار است در فرصت باقی مانده تدابیر لازم اندیشیده شود.
رشیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وضعیت نامناسب پناهگاه حیوانات و باغ وحش اراک از دیگر مشکلات جدی است که می طلبد شهرداری نسبت به ایجاد استانداردهای لازم در این راستا اقدام کند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: شهردار بارها تاکید و قول مساعد بر اجرای طرح جامع روشنایی شهر اراک دادند و مقرر شده بود شب های این شهر تا پایان سال 96 روشن شود اما اقدام سازنده ای در این خصوص صورت نگرفته است.
رشیدی بیان کرد: سنگ فرش های خیابان حصار، ساماندهی خیابان محسنی تا خیابان قائم مقام فراهانی انجام نشده و بحث حساب خزانه داری شهرداری در هاله ای از ابهام است.
وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر اراک تاکیدات زیادی بر اتمام طرح میدان نماز این شهر داشته اند اما این طرح همچنان تعطیل است و شهرداری باید تابلو روز شمار بر این طرح نصب کند تا مردم از زمان بهره برداری آن مطلع شوند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: تابلوی روز شمار تعدادی از طرح های مهم اراک خاموش است.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک خیابان شرقی جمهوری اسلامی اراک در شهرک مصطفی خمینی با نام خبرنگار مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.