به گزارش ایرنا، اکتاوینو علیمودینو روز سه شنبه در بدو ورود به شهر اراک افزود: مطالعات زیادی در خصوص ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی از سوی سفارت و تیم های اقتصادی اندونزی در ایران انجام شده و این سفر با هدف تقویت پیوست های عملی در این حوزه به این استان تدارک شده است.
وی ادامه داد: وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه و استفاده از فناوری روز دنیا در بخش صنعت و کشاورزی ویژگی استان مرکزی است و تجار اندونزیایی در هر زمینه ای می توانند با تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران استان مرکزی ارتباط برقرار کنند.
سفیر ایران در اندونزی اظهار داشت: اندونزی با 200 میلیون جمعیت بازار مناسبی در بخش های مختلف تولیدی دارد و می طلبد که تیم تجاری قدرتمندی از استان مرکزی برای ارزیابی بازار این کشور به نقاط مختلف آن سفر کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین استقبال گفت: این استان در سه بخش صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در زمره استان های برتر کشور ایران قرار گرفته است.
سعید فرخی افزود: وجود نیروی انسانی کارآمد و دسترسی آسان به بازار مصرفی مرکز ایران، استان مرکزی را به کانون توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
وی اظهار داشت: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان نشین جهان است و از این لحاظ مشترکات زیادیبا ایران دارد که می تواند زمینه ساز تقویت مراودات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: تراز تجاری ایران و اندونزی قبل از سال 1390 مثبت بودو نیاز است که مناسبات تجاری دوجانبه دوباره تقویت شود.
منوچهر توسطی افزود: از ابتدای امسال مراودات تجاری 2 کشور افزایش یافته و انتظار می رود تا پایان سال روند مطلوبی بگیرد.
دیدار با استاندار مرکزی، بازدید از نمایشگاه گل اراک و نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان مرکزی از مهمترین برنامه های سفر یک روزه سفیر اندونزی در ایران است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.