به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این طرح درمانی در جمع اصحاب رسانه، افزود: در صورت تامین اعتبار، حمایت استانداری و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشی از این بیمارستان درنیمه دوم امسال توان بهره برداری دارد.
وی اظهار داشت: حوزه درمان استان مرکزی با کمبودهایی در ارائه خدمات پزشکی به مراجعان مواجه است و بهره برداری از طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به عنوان مرکز درمانی مادرتخصصی استان می تواند بخش عمده ای از مشکلات را حل کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص اعتبار ناقص و دیرهنگام موجب شده که تاکنون این طرح درمانی مهم پیشرفت لازم را نداشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در جریان این بازدید گفت: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از بزرگترین طرح های عمرانی، درمانی وزارت بهداشت در سطح کشور است که 600 تخت قابلیت توسعه دارد.
دکترحسن طاهر احمدی افزود: در سه سال اخیر 450 میلیارد ریال اعتبار به این طرح عمرانی سلامت تزریق شده و برای تامین تجهیزات تخصصی و تاسیسات هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهار داشت: با تحقق هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 500 میلیارد کمک بخش دولتی، این طرح درمانی سال آینده برای ارایه خدمات به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر در سه بلوک A ، B و C در حال ساخت است، ادامه داد: بلوک A بیمارستان تا چند ماه آتی به بهره برداری می رسد و 2 بلوک دیگر نیز در سال آینده به چرخه ارایه خدمات درمانی می پیوندد.
مطالعات و عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر (عج)اراک به عنوان مرکز مادر تخصصی، درمانی و اورژانس از سال 87 آغاز شده که در زمان دولت قبل با وقفه طولانی در ساخت مواجه بود.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارائه خدمت دارند.
در حال حاضر 698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و هزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه ها و بیمارستان های غیر دولتی فعالیت دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.