حجت الاسلام صفر قربانپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این جشنواره با هدف گسترش تربیت قرآنی و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی برگزار شده است.
وی ادامه داد: رقابت های این جشنواره به مدت حدود سه ماه بین کودکان 6 تا 12 سال و نوجوانان 12 تا 18 سال در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، شهرداری ساوه، تبلیغات اسلامی شازند، موسسه قرآنی فجر خمین، تبلیغات اسلامی زرندیه، موسسه مهدقرآن و عترت محلات، تبلیغات اسلامی خنداب، موسسه مهد قرآن و عترت دلیجان، تبلیغات اسلامی کمیجان، تبلیغات اسلامی فراهان، موسسه بیت القرآن تفرش و مجمع دارالقرآن الکریم آشتیان به عنوان دبیر خانه این جشنواره معرفی شده اند.
وی اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در این جشنواره معنوی آغاز شده و متقاضیان می توانند تا پایان خرداد ماه جاری ثبت نام قطعی کنند.
حجت لاسلام قربانپور اضافه کرد: جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی به صورت شهرستانی در حال برگزاری است و منتخبان این مقطع به مسابقات استانی که شهریور ماه امسال در دلیجان برگزار می شود راه پیدا می کنند.
وی گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی با رویکرد آموزش، مسابقه و همایش در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم، خوشنویسی و نقاشی با موضوعات قرآنی برگزار و در حاشیه این جشنواره نیز کارگاه های آموزشی تربیتی و تخصصی قرائت، حفظ و تصحیح قرائت نماز ویژه کودکان و نوجوانان و سبک زندگی اسلامی ویژه والدین نیز برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: این جشنواره با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری، مجمع نمایندگان استان، شورای توسعه قرآن، سازمان دارالقرآن کریم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، فرماندهی نیروی انتظامی، سپاه روح الله، دادگستری، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای استان مرکزی برگزار می شود.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل ورزش و جوانان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه پیام نور، اداره کل اوقاف و امور خیریه، جمعیت هلال احمر، اداره کل راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر و روستا، انجمن خیریه قرآنی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، شورای مدیران هماهنگی صنعت آب و برق، جهاد دانشگاهی، بیمه آسیا و موسسات قرآنی و خانه های قرآنی شهری و روستای استان در برپایی این جشنواره مشارکت دارند.
80 موسسه و 180 خانه قرآنی شهری و روستایی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.