به گزارش ایرنا، این مرکز با هدف رعایت اصول صحیح همسرگزینی، انتخاب عاقلانه شریک زندگی و آموزش زوج های جوان برای زندگی پایدار با رعایت شئون شرعی، اخلاقی و علمی با رویکرد دینی و ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان راه اندازی شد.
سامانه همسان گزینی تبیان به عنوان اولین و ‌تنها سامانه رسمی و قانونی و فراگیر ملی ازدواج با هدف ترویج این امر مهم دینی و آگاهی بخشی به جوانان و مشاوره های قبل و بعد از ازدواج فعالیت خود را آغاز کرده است.
استان مرکزی پنجمین استان پس از تهران، البرز، اصفهان و همدان است که با مساعدت و تلاش های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و به منظور ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و با هدف ترویج و تحکیم بنیان خانواده، راه اندازی شده است.
با توجه به اینکه کلیه مراحل با اطلاع و نظارت کامل خانواده ها و مشاوران خبره در این زمینه صورت می گیرد، این مرکز از اطلاعات متقاضیان خود صیانت کرده و حافظ منافع آنان است.
این طرح از خرداد سال 1394 بـا همکاری وزارت ورزش و جوانان به شکل رسمی با همکاری شبکه معرفان و مشاوران معتمد آغاز شد و تنها مرکز معتبر و مورد تائید نهادهای حاکمیتی و حکومتی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور، قوه قضائیه و پلیس فتا است.
مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تربیتی، مشاوره بالینی (افسردگی، اضطراب و وسواس ) و دوره های آموزشی از جمله خدماتی است که در این مرکز به مراجعان ارایه می شود.
استان مرکزی یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.