به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی علی زندی فر، افزود: با اجرای این طرح یکی از نقطه حادثه خیز بزرگراه اراک - قم در استان مرکزی حذف می شود.
وی ادامه داد: مبادی ورودی و خروجی تقاطع غیر همسطح حاجی آباد به عرض 6 متر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از سال 94 تا کنون در بزرگراه اراک- قم نصب شده است و عملیات اجرایی رمپ های ورودی و خروجی این زیر گذر به دلیل وجود معارض، نبود تخصیص اعتبار و جابه جایی تاسیسات زیربنایی تا کنون انجام نشده بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از رمپ های زیر گذر حاجی آباد اراک با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اواخر سال جاری است.
زندی فر با یادآوری خرید 6 هزار متر زمین از کشاورزان و مالکان این منطقه برای انجام عملیات اجرایی زیرگذر حاجی آباد، افزود: 15 درصد این زمین ها از کشاورزان خریداری شده و بقیه به صورت تهاتر بوده است.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این زیرگذر 2 خط لوله گاز، کابل مخابرات و فیبر نوری با همکاری دستگاه های خدمت رسان جابه جا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: حدود 30 هزار خودروی سنگین و سبک روزانه از بزرگراه اراک- قم عبور می کند که اجرای این تقاطع غیرهمسطح در افزایش ایمنی بزرگراه مذکور به صورت مستقیم اثر دارد.
زندی فر ادامه داد: برای افزایش ایمنی عبور و مرور اهالی این منطقه اجرای یک پل عابر پیاده روگذر نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی قرار دارد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.