عبدالصمد صناعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 12 میلیارد و 266 میلیون ریال این غرامت ها برای جبران خسارت 152 هزار و 500 قطعه طیور به مرغداران استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بقیه این غرامت ها نیز برای جبران خسارت وارده به 226 دام به دامداران استان مرکزی پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت پرداخت شده در این مدت به دامداران شهرستان های اراک و شازند بوده است.
صناعی گفت: در این مدت 12 هزار 600 فقره بیمه نامه برای 26 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی و باغ ها و 51 هزار راس دام استان صادر شده است.
وی ادامه داد: در سال زراعی جاری 49 میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان گرفته شده و سه هزار و 153 میلیارد ریال پرداخت خسارت باغ ها، مزارع و دام های کشاورزان استان مرکزی توسط صندوق بیمه کشاورزان استان تعهد شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش دما در فروردین ماه امسال سرمازدگی در بیشتر باغات و مناطق و شهرستان های استان مرکزی اتفاق افتاده و موضوع در حال بررسی است.
بانک کشاورزی با 57 شعبه، 80 دستگاه خودپرداز و 9 هزار و 180 دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پایه، تولید ارزش افزوده و اشتغالزایی در راستای رونق تولید در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی به شهروندان خدمت رسانی می کند.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است.
670 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.
1955/ 6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.