محمد رضا رضا فرح روز شنبه در حاشیه نشست با فرماندار خمین در گفت وگو با ایرنا افزود: تعداد واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان 100 هزار واحد است که تاکنون 36 درصد این تعداد مقاوم سازی شده است.
وی اظهارکرد: سازه های نامستحکم و فرسوده روستایی در سطح استان معضلی جدی است چرا که بیشترین نوع مصالح و شیوه ساخت سازه ها با مصالح طبیعی و سنتی است و سازه های روستایی، پایداری کافی ندارند.
وی اظهارکرد: با وقوع حادثه غیرمترقبه و قهر طبیعت این واحدهای فرسوده دچار خسارت 100 درصدی می شوند و نیاز است روستاییان نسبت به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.
رضا فرح بیان کرد: هیچ گونه محدودیتی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی وجود ندارد و در صورت استقبال روستاییان، تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض از محل حساب 100 امام خمینی( ره) پرداخت می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: همراه سازی روستائیان در نهضت بازسازی بناهای غیرمستحکم گام نخست است که در این راستا رسانه ها ، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستایی باید همکاری کنند.
رضا فرح افزود: هشت درصد از اعتبارات عمرانی به مطالعه و اجرای طرح های هادی تخصیص یافته است و سرجمع اعتبارات امسال استان مرکزی حدود 150 میلیارد ریال است که پاسخ گوی فراهم کردن زیر ساخت های روستایی نیست.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: 39 درصد از جمعیت استان مرکزی در روستاها ساکن هستند که فراهم کردن بسترهای روستایی برای این جمعیت، نیازمند اعتبارات ویژه است.
رضا فرح گفت: همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی دارند اما بسیاری از روستاها نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند.
وی گفت: پارسال طرح هادی 30 روستا بازنگری شد و امسال بازنگری طرح های هادی منوط به تصویب طرح ها در کمیته برنامه ریزی و تخصیص اعتبار است.
فرماندار خمین نیز در سخنانی گفت: امسال در توزیع اعتبارات، بنیاد مسکن ویژه دیده شده و امید است با تزریق اعتبارات از منابع مختلف طرح های اثر بخش و اولویت دار اجرایی شود.
احمد طهرانی افزود: بازنگری طرح های هادی برخی روستاها مطالبه مردم است که می طلبد در بازنگری طرح های هادی پیشنهادهای بخشداران و شوراهای روستایی نیز دیده شود.
وی خواستار تسریع در طرح میشیجان – ورآباد شد و گفت: آسفالت این محور نیازمند جدول گذاری و فراهم کردن زیر ساخت هایی است که توسط بنیاد مسکن باید فراهم می شود.
368 هزار و 958 نفر در یک هزار و 65 روستای استان مرکزی سکونت دارند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.